Lectură de 4 minute

05 Aug 2021 - Știri și Noutăți

Lidl România renovează castelul Bánffy din Bonțida, cu ajutorul participanților la Electric Castle

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Lidl România se implică în renovarea castelului Bánffy din BonÈ›ida, Cluj, în cadrul ediÈ›iei EC_Special. Astfel, pentru fiecare recipient PET sau doză de aluminiu colectată prin intermediul aparatelor de colectare selectivă automată amplasate în incinta festivalului, Lidl România va dona câte 1 leu pentru reabilitarea monumentului, potrivit unui comunicat de presă.

Aparatele de colectare selectivă se vor găsi atât în BonÈ›ida, cât È™i în Cluj-Napoca È™i au fost amplasate de către retailer, în parteneriat cu GreenPoint Management. IniÈ›iativa face parte din programul Environment First, prin care Lidl România È™i Electric Castle îÈ™i propun să reducă amprenta ecologică a festivalului.

Programul are ca obiective atât educarea participanÈ›ilor la festival în ceea ce priveÈ™te colectarea selectivă, cât È™i implementarea unor soluÈ›ii concrete pentru a gestiona ariile cu cel mai mare impact asupra mediului, din cadrul evenimentului.

În ultimii doi ani, Lidl România s-a implicat în renovarea castelului Bánffy cu peste 194.500 de lei. În 2019, prin intermediul iniÈ›iativei Royal Bank of Plastic, au fost donaÈ›i 94.500 lei, cu sprijinul tuturor celor care au folosit automatele de colectare selectivă din cadrul festivalului.

Anul trecut, chiar dacă festivalul nu a avut loc, Lidl a investit în susÈ›inerea lucrărilor de reabilitare a monumentului istoric, printr-o donaÈ›ie în valoare de 100.000 lei. Cu această sumă au fost realizate lucrări interioare în cadrul clădirii principale a castelului, construcÈ›ia unor scări interioare È™i a unei rampe de acces, care fac legătura între două segmente separate ale etajului. În continuare, sunt vizate lucrări de restaurare a unor porÈ›i È™i uÈ™i aferente clădirii principale È™i de la grajduri, precum È™i dezvoltarea infrastructurii pentru a facilita accesul turiÈ™tilor la castelul Bánffy.

În cadrul EC_Special, ce are loc în perioada 6 – 15 august 2021, Lidl România, în parteneriat cu GreenPoint Management, a amplasat trei aparate de colectare selectivă automată, dintre care două vor fi la BonÈ›ida (unul în zona de Food Court din incinta festivalului È™i unul în camping) È™i unul în Cluj-Napoca (lângă magazinul Lidl din PiaÈ›a Unirii). Prin intermediul acestora, pot fi colectate recipiente PET È™i doze de aluminiu, fiecare ambalaj însemnând o donaÈ›ie de 1 leu din partea retailerului pentru continuarea lucrărilor de reabilitare a castelului.

Mai mult,retailerul va realiza È™i alte demersuri de responsabilitate față de mediu în cadrul festivalului, precum amplasarea a 20 de staÈ›ii de colectare separată pentru deÈ™euri reciclabile È™i resturi menajere. De asemenea, compania încurajează consumatorii să adopte un comportament responsabil È™i pune la dispoziÈ›ie alternative biodegradabile pentru toate recipientele de servire (pahare, farfurii, tacâmuri) la Fresh bar-uri È™i Spice bar, câteva dintre hotspot-urile Lidl din cadrul festivalului.

Toate iniÈ›iativele Lidl România în domeniul reducerii cantității de deÈ™euri din plastic sunt înscrise în strategia REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Aceasta cuprinde cinci zone de acÈ›iune – de la reducerea cantității de plastic din ambalaje È™i regândirea design-ului acestora, la reciclare È™i eliminarea completă a acestui material, până la inovare È™i educare în domeniu.

Citeste si:
Studiu Danone: românii consumă tot mai multe produse pe bază de plante de la an la an 
Studiu Danone: românii consumă tot mai multe produse pe bază de plante de la an la an 

Hotspot-urile Lidl România la EC_Special

Mai mult, Lidl vine cu două magazine într-un format adaptat festivalului, unul în BonÈ›ida È™i unul în Cluj-Napoca. Lidl România este partener strategic al festivalului Electric Castle din 2017. Anul acesta, magazinul de pe domeniul castelului Banffy – deschis în perioada 6-8 august - este amplasat în vecinătatea zonei de Food Court È™i are o faÈ›adă realizată preponderent din materiale lemnoase.

Magazinul din Cluj-Napoca este în vecinătatea scenei din PiaÈ›a Unirii, deschis în perioada 9-15 august. În plus, în perioada 6-8 august, participanÈ›ii la festival au parte È™i de zona de grill a Lidl È™i un Spice & Salsa Bar.

Pentru cei care vor ajunge la Cluj-Napoca, în perioada 9-15 august, retailerul pregăteÈ™te două fresh baruri, de und eparticipanÈ›ii pot cumpăra sucuri È™i gustări proaspete.Tot în zona Cetățuia, la EC Garden, Lidl a amplasat un pian, unde vor avea loc show-uri dedicate.

Pe de altă parte, Lidl pregătește și o instalație de New Media, instalația Skytower, un mix de lumină, mișcare și muzică, prin care artistul Alex Czetwertynski va reinterpreta Turnul Parașutiștilor, un simbol al sportului de performanță, construit pe Dealul Cetățuia acum peste 60 de ani.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piaÈ›a de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume È™i în prezent operează aproximativ 11.200 de magazine È™i peste 200 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  Lidl România renovează castelul Bánffy din BonÈ›ida, cu ajutorul participanÈ›ilor la Electric Castle