Lectură de 3 minute

03 Jun 2021 - Știri și Noutăți

Jysk vrea să dubleze numărul de magazine, după ce a deschis a 100-a unitate din România

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Jysk a deschis joi, 3 iunie, magazinul cu numărul 100, în Constanța, la 14 ani de la intrarea pe piața din România. Retailerul danez de home&deco vrea să pună pe hartă încă 100 de magazine - obiectiv care ar urma să fie atins în circa șapte ani, dacă menține ritmul deschiderilor de 15 unități pe an.

Magazinul JYSK Constanța Far, aflat pe Șoseaua Mangaliei nr. 74, este și cel de-al treilea pe care compania îl deschide în Constanța. Aici, JYSK a ajuns pentru prima dată în urmă cu mai bine de 10 ani. Primul magazin inaugurat în oraș acum mai bine de un deceniu se află în Top 10 al celor mai performante magazine JYSK din țară.

JYSK a deschis primul magazin din România în anul 2007, la Oradea, în sistem franciză. Procesul accelerat de expansiune a început însă în 2014, după ce franciza a fost preluată de JYSK Nordic. Inițial, obiectivul companiei scandinave a fost de a atinge 100 de magazine în țară.

„În 2014 aveam aproximativ 100 de colegi, acum avem aproape 1.000. De-a lungul timpului, pe lângă locurile de muncă nou create în magazine, am creat și departamente de suport noi, care să susțină expansiunea și să ne ajute să oferim clienților produse de calitate la un preț bun. De exemplu, cel mai nou departament care și-a început activitatea anul aceste este cel de Business to Business, al cărui scop este să faciliteze achiziția produselor noastre de către clienții persoane juridice”, a declarat Alex Bratu, country manager JYSK România și Bulgaria.

15 magazine noi pe an

Anual, JYSK deschide cel puțin 15 magazine noi – numărul de unități deschise în perioada pandemiei. Fiecare magazin nou presupune și angajarea de personal pentru acel magazin, astfel încât aproximativ 150 de posturi noi sunt adăugate în fiecare an în organigrama companiei.

„Ne dorim ca fiecare client să aibă un magazin fizic JYSK aproape de el, să fim accesibili nu doar din punct de vedere al prețurilor, ci și al distanței fizice. În ultimul an s-a vorbit foarte mult despre schimbarea comportamentului de cumpărături și despre înclinarea balanței către cumpărăturile online.

În cazul nostru, magazinele fizice continuă să aibă cea mai mare pondere a vânzărilor, deoarece clienții își doresc să vadă produsele pe care le aleg pentru casele lor și să le testeze. Credem că succesul vine atunci când reușim să le oferim clienților toate modalitățile de cumpărare posibile, astfel încât ei să aleagă ce este mai potrivit pentru ei, indiferent de punctul în care se află în procesul de cumpărături”, adaugă Alex Bratu.

200 de magazine în următorii ani

Compania caută spații de retail de aproximativ 1.300-1.400 mp, potrivite conceptului de magazin actual.

Citeste si:
Jysk vrea să deschidă cel puțin 15 magazine noi în 2023
Jysk vrea să deschidă cel puțin 15 magazine noi în 2023

„Planul nostru este de a atinge 200 de magazine. Suntem doar la jumătatea poveștii, urmează actul 2”, a declarat Hristu Geoge, development manager JYSK România.

Jysk România are 100 de magazine, 960 de angajați, o cifră de afaceri de 612,5 milioane lei în anul financiar 2019-2020. Jysk este unul dintre retailerii de mobilă și decorațiuni interioare din Europa. Grupul desfășoară operațiuni în peste 51 de țări și numără în total peste 26.500 de angajați și peste 3.000 de magazine.

Jysk a inaugurat primul magazin pe data de 2 aprilie 1979 în Danemarca, în orașul Aarhus, al doilea cel mai mare din țară. Cinci ani mai târziu, compania s-a extins dincolo de granițele țării odată cu deschiderea unui magazin în Germania. Retailerul danez de mobilă și decorațiuni interioare comercializează o gamă de produse pentru casă și grădină.

Compania JYSK este deținută de familia fondatorului ei, omul de afaceri danez Lars Larsen, care are în portofoliu și alte companii, cu o cifră de afaceri anuală de 4,8 miliarde de euro. Cifra de afaceri JYSK este de 4,1 miliarde euro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Jysk vrea să dubleze numărul de magazine, după ce a deschis a 100-a unitate din România