Lectură de 3 minute

14 Jan 2024 - Știri și Noutăți

Investitorii de retail din România vor să bage bani în Inteligența Artificială

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Jumătate dintre investitorii de retail din România (50%) plănuiesc să deţină acţiuni de inteligenţă artificială (IA) şi doar 18% declară că nu sunt deloc interesaţi să investească în această tehnologie, relevă un sondaj realizat în 13 ţări.
 

Sursa foto: Pixabay.com

Cercetarea eToro Retail Investor Beat evidenţiază, totodată, faptul că peste un sfert dintre investitorii români (27%) deja alocă bugete pentru a implementa în afacerile lor Inteligenţa Artificială.

În acest context, o analiză eToro arată că expoziţia din acest an a Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas este despre inteligenţa artificială, mai ales despre tipul de tehnologie nevăzută. Astfel, prezenţa IA în interiorul unei maşini se manifestă printr-o setare sau printr-un mic indicator aprins cu iniţialele "IA" pe partea din faţă a unui aparat.

Roboții, în rândul retailerilor deja

De asemenea, producătorii de electronice au decis să pună inteligenţa artificială direct în living, iar LG şi Samsung au prezentat asistenţi IA care sunt, de fapt, mici roboţi capabili să înţeleagă comenzi vocale şi să îndeplinească sarcini simple. Ei arată cumva ca nişte droizi din Star Wars.

Potrivit sursei citate, robotul de inteligenţă artificială Ballie de la Samsung a fost prezentat pentru prima dată în anul 2020, dar a revenit anul acesta la CES cu un proiector încorporat.

"Noua versiune este concepută pentru a fi un companion, un aparat de divertisment şi un câine de pază cu ajutorul camerelor sale frontale şi posterioare. Ballie te poate urmări prin casă, poate veni când este chemat şi chiar te poate întâmpina la uşă. Robotul are capacitatea de a detecta postura umană şi de a-şi ajusta proiecţia la cel mai bun unghi de vizualizare posibil. Robotul are trei roţi care îi permit să se deplaseze prin casă", se menţionează în analiza de specialitate.

La rândul său, LG a prezentat propriul robot de companie, botezat Smart Home AI Agent. Practic, maşinăria se bazează pe învăţarea automată pentru a înţelege contextul, în aşa fel încât să poată oferi răspunsuri emoţionale personalizate pentru fiecare membru al casei.

Robotul este alimentat de un model de limbaj mare generativ de inteligenţă artificială, "astfel încât puteţi discuta cu el în timp ce faceţi treburile casnice, dar nu vă va împături rufele", notează specialiştii.

Citeste si:
Fabricanții, retailerii și consumatorii vor putea accesa fonduri nerambursabile pentru investiții în energie verde 
Fabricanții, retailerii și consumatorii vor putea accesa fonduri nerambursabile pentru investiții în energie verde 

"În timp ce 2023 a fost anul Chat GPT şi a împins în sus preţurile acţiunilor companiilor de tehnologie, 2024 începe să se contureze ca anul care va aduce o extindere a performanţelor bursiere şi o rotaţie spre segmentele mai sensibile la aterizarea uşoară a economiei şi la reducerea ratelor dobânzilor, sectoare care au rămas în urmă anul trecut. Sectorul tehnologic ar putea rămâne în urmă, dar tot se va descurca bine. Ratele mai scăzute ale dobânzilor vor susţine evaluările deja ridicate ale companiilor, în timp ce perspectivele de creştere a profiturilor de două cifre sunt susţinute de această extindere a adoptării şi a multiplicării cazurilor de utilizare a inteligenţei artificiale", explică analistul eToro, Bogdan Maioreanu.

eToro este o platformă socială de tranzacţionare şi investiţii care le permite utilizatorilor să îşi dezvolte cunoştinţele şi veniturile ca parte a unei comunităţi globale de investitori. Compania a fost fondată în anul 2007.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Investitorii de retail din România vor să bage bani în Inteligența Artificială