Lectură de 2 minute

07 Jul 2023 - Știri și Noutăți

Cumpărături online prin verificarea identității la distanță? Când vor fi implementate tehnologiile biometrice și AI în România

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Piața soluțiilor de identificare la distanță a clienților se poate dubla anul acesta. Qoobiss estimează, pentru 2023, o creștere de peste 200% a portofoliului de clienți care folosesc soluții de verificare a identității la distanță. 
 

Sursa foto: Qoobis

Piața soluțiilor de verificare a identității la distanță (eKYC – electronic Know Your Customer) s-ar putea dubla în 2023, pe măsură ce companiile din sectorul financiar – bancar și magazinele online investesc în implementarea acestor tipuri de soluții și se conformează legislației naționale și europene în vigoare, potrivit unei analize a companiei românești Qoobiss, dezvoltatorul Qoobiss Identify, soluție complet automatizată ce oferă un proces securizat și digitalizat de verificare a identității.

Amplificarea fenomenului de digitalizare în business

În prezent, în România, aproximativ 35% dintre companii folosesc astfel de soluții. Amplificarea fenomenului de digitalizare în business și adoptarea utilizării serviciilor online de către clienții finali, precum și nevoia de reducere a costurilor operaționale ale companiilor, prin automatizarea proceselor de identificare și necesitatea de a controla mai bine cheltuielile vor fi, anul acesta, motoarele de creștere ale pieței de soluții de verificare a identității online.

Alinierea la normele legislative în vigoare va contribui la creșterea pieței. În ultimul an, piața din România s-a modificat, în sensul migrării activității din offline în online. Iar acest lucru, potrivit prevederilor legale, presupune ca parafarea documentelor să fie făcută cu semnătură electronică.

Înainte de semnarea electronică a documentelor, este necesară identificarea clienților prin soluții de verificare la distanță a identității.

Unde este folosită cel mai des verificarea la distanță a identității

În prezent, cele mai multe investiții în acest tip de soluții le fac instituțiile bancare și non-bancare, companiile multinaționale și din industriile de jocuri de noroc, fintech ci crypto.

În 2023 și companii din turism, educație, telecom, servicii medicale, asigurări, car-sharing și din industria băuturilor alcoolice vor apela tot mai mult la soluții de tip KYC, apreciază specialiștii Qoobiss.

Software-ul oferă rezultate rapide și precise referitoare la identitatea clienților, având ca scop validarea identității, conform documentelor de înregistrare. Prin intermediul acestei soluții, identitatea clienților este verificată în conformitate cu legile privind confidențialitatea, legislația anti-fraudă și cerințele legislative privind KYC, garantând astfel conformitatea și siguranța procesului de verificare a identității și reducând riscul de amenzi și daune reputaționale.

Citeste si:
Cum schimbă tehnologia felul în care muncim? Aflăm la HR 2.0- Piața muncii, între prudență și încetinire economică, organizat de Wall-Street.ro
Cum schimbă tehnologia felul în care muncim? Aflăm la HR 2.0- Piața muncii, între prudență și încetinire economică, organizat de Wall-Street.ro

Soluția Qoobiss Identify se integrează rapid cu procesele interne existente, fără a necesita adaptări ale fluxurilor de operațiuni în companiile în care este implementată.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cumpărături online prin verificarea identității la distanță? Când vor fi implementate tehnologiile biometrice și AI în România