Lectură de 4 minute

05 Oct 2023 - Știri și Noutăți

Coca-Cola HBC România va deschide o unitate proprie de fabricare a PET-ului reciclat

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Pentru prima dată în România, un producător de băuturi va fabrica intern PET reciclat destinat ambalajelor pentru băuturile sale. Sistemul Coca-Cola în România, format din companiile Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, a instalat o unitate de decontaminare a fulgilor de PET în fabrica din Ploiești, a doua cea mai mare fabrică din cadrul Grupului Coca-Cola HBC. 

Sursa foto: Unsplash

Astfel, producătorul a dobândit capabilități de a produce PET reciclat (rPET) intern. Investiția susține tranziția întregului portofoliu de ambalaje PET al Sistemului Coca-Cola la 100% PET reciclat (rPET), prin posibilitatea aprovizionării constante cu plastic reciclat la standard alimentar. Transformând recipiente vechi în unele noi, investiția contribuie la crearea unei economii circulare pentru ambalaje, cu mai puține emisii de carbon generate.

Investiția vine în contextul unei strategii ample de investiții pe termen lung în echipamente de ultimă generație cu impact pozitiv asupra eficienței operațiunilor și mediului înconjurător.

În ultimii 5 ani, sistemul Coca-Cola în România a investit aproximativ 1 miliard lei pentru îmbunătățirea și extinderea capacității de producție. Aceste investiții reprezintă o oportunitate de a crea valoare și de a contribui în continuare la economia locală, prin crearea de noi locuri de muncă de-a lungul lanțului valoric și venituri mai mari la bugetul de stat.

Cum funcționează unitatatea de producție rPET

După sortarea ambalajelor PET într-o facilitate specializată, acestea vor fi transformate în fulgi PET, pe care compania îi va achiziționa de la furnizori verificați și auditați constant pentru a respecta standardele exigente de calitate din industria alimentară.

În fabrica din Ploiești, fulgii PET urmează să treacă prin ultimele etape ale procesului de reciclare, respectiv introducerea în echipamentul de sortare, urmat de decontaminarea acestora pentru a fi aduși la standardele de calitate și siguranță specifice industriei alimentare – un proces progresiv ce presupune eliminarea materialelor străine, topirea, decontaminarea și mai apoi transformarea rezinei de rPET în granule. În final, din granulele rPET rezultate se vor produce preformele și apoi recipientele pentru băuturi. Sticlele rPET pot fi colectate și reciclate din nou.

Investiție și beneficii

Instalarea noii linii de decontaminare vine în urma unei investiții verzi de 55 milioane RON, dintre care 17,5 milioane RON reprezintă ajutor de stat.

Principalul avantaj al decontaminării fulgilor PET în fabrica proprie este disponibilitatea materiei prime de calitate – PET-ul reciclat – o resursă limitată, ținând cont de standardele de siguranță alimentară foarte riguroase pe care trebuie să le îndeplinească pentru a putea fi folosit în recipientele de băuturi.

Citeste si:
Studiu Danone: românii consumă tot mai multe produse pe bază de plante de la an la an 
Studiu Danone: românii consumă tot mai multe produse pe bază de plante de la an la an 

Noua linie va facilita finalizarea tranziției către ambalaje din 100% rPET pentru întregul portofoliu de produse al companiei. Din 2019, doar brandul de apă minerală naturală Dorna era disponibil în ambalaje rPET, urmând ca, din această toamnă, și celelalte branduri, respectiv Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes, Cappy, Cappy Pulpy si Fuzetea, să fie îmbuteliate în ambalaje din 100% PET reciclat.

Proiectul este dezvoltat totodată în linie cu obiectivele companiei de a reduce emisiile de carbon până la zero net, pe întregul lanț de valoare, până în 2040. Tranziția întregului portofoliu la rPET va însemna și o reducere semnificativă a emisiilor, având în vedere că fulgii rPET au amprentă de carbon cu 80% mai mică decât rezina PET, iar unitatea de producție rPET utilizează 100% energie electrică din surse regenerabile, adică fără emisii de carbon generate.

Implicarea activă a companiei în susținerea Sistemului Garanție-Returnare pe piața locală este încă un exemplu concret al angajamentului de a crea o economie cu adevărat circulară pentru ambalaje în România.

Coca-Cola oferă produse în peste 200 de țări și teritorii. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul include Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, sunt distribuite brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Coca-Cola HBC România va deschide o unitate proprie de fabricare a PET-ului reciclat