Lectură de 2 minute

03 Jul 2023 - Știri și Noutăți

Care au fost cele mai active branduri în online-ul românesc, în 2023

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Top Social Brands 2023 este o analiză a peisajului social media din România, menită să evidențieze noile tendințe în domeniu, inovațiile realizate de branduri și cele mai eficiente campanii din online-ul românesc. Biz prezintă ediția cu numărul 15 a Top Social Brands, clasamentul celor mai active branduri în social media din România.  

Sursa foto: Shutter

Pe primul loc în Top Social Brands 2023, la egalitate de puncte, se află Samsung și Lidl. Cele două branduri sunt urmate de Kaufland și Banca Transilvania. În top 10 se mai regăsesc Avon, Tazz, Orange, McDonald's, KFC, Vodafone și BCR.

Top Social Brands 2023

1 Samsung / Lidl
2 Kaufland
3 Banca Transilvania
4 Avon
5 Tazz
6 Orange
7 McDonald's
8 KFC
9 Vodafone
10 BCR

8 dintre cele 50 de locuri sunt ocupate de branduri din retail

13 branduri sunt nou intrate în clasamentul din acest an, comparativ cu ediția precedentă. În privința domeniilor, 8 dintre cele 50 de locuri sunt ocupate de branduri din retail, 7 din FMCG, 6 de branduri din domeniul Cosmeticelor și 5 de branduri din Tehnologie.

Topul este rezultatul unei analize complexe realizate de echipa Biz, folosind parteneri si instrumente specializate de măsurare, dar și analize calitative. Înscrierile pentru includerea în Top Social Brands au fost deschise timp de două luni pentru companiile și agențiile care au dorit să participe la studiu.

Top Social Brands 2023 a rezultat în urma ponderarii rezultatelor înregistrate de branduri în două clasamente preliminare: topul ZeList (apariții și viewership) – 30% și topul Biz pe baza chestionarelor completate de companii și a cercetării proprii asupra social media din România – 70%.

Brandurile din clasamentul de anul trecut au fost incluse în mod automat în analiza pentru acest an. Nu au fost luate în calcul branduri de media sau activități de autopromovare desfășurate de agențiile de comunicare.

Businessul Biz Agency înglobează revistele Biz și Haute Culture Magazine by Biz, Biz Events – o divizie de organizare evenimente și conferințe, Biz Storymakers – servicii de content marketing pentru clienți, Biz Market View – o divizie dedicată studiilor de piață și portalul online revistabiz.ro. Clasamentele din anii trecuți pot fi consultate integral și online: Top Social Brands 2022, Top Social Brands 2021 și Top Social Brands 2020.

Citeste si:
Profi, buget de peste 16 milioane de euro pentru reclame, în luna ianuarie. Ce retaileri îl urmează
Profi, buget de peste 16 milioane de euro pentru reclame, în luna ianuarie. Ce retaileri îl urmează

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Care au fost cele mai active branduri în online-ul românesc, în 2023