Lectură de 4 minute

25 Apr 2024 - Știri și Noutăți

TOP Kantar: Care sunt cele mai puternice 30 branduri din România

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Kantar România a lansat topul brandurilor cu cel mai puternic capital de marcă (brand equity), în urma analizei a 100 de branduri din opt sectoare diferite. Locul 1 a fost adjudecat de către Samsung, evaluat în categoria produselor electronice.

Sursa foto: Pixabay.com

În cadrul evenimentului denumit Codul pentru claritate - Cum să ai succes cu brandul tău, Kantar România a prezentat topul celor mai puternice 30 de branduri potrivit percepÈ›iilor consumatorilor, Samsung ocupând primul loc.

Samsung, brandul numărul unu în studiu, a înregistrat cel mai mare capital de brand dintre toate cele 100 de mărci evaluate, de 3 ori mai mare decât media din categoria produselor electronice (de ex. TV, tablete, monitoare, sisteme audio, etc.) È™i cu cel mai mare index față de media categoriei sale dintre toate cele 100 de branduri măsurate.


Kantar România - Clasamentul primelor 30 de branduri* în funcÈ›ie de capitalul lor de brand în România, 2022-2023

Clasamentul a fost alcătuit pe baza aceluiaÈ™i model (MDf – Meaningfully Different Framework) care este folosit de companie în fiecare an, la realizarea clasamentului BrandZ al celor mai valoroase 100 de branduri la nivel global.

Spre deosebire de clasamentul global, cel realizat de Kantar România nu include È™i date despre valoarea financiară a brandurilor, ci doar valoarea percepută de către români È™i acoperă doar 8 categorii din piață.

În deschiderea sesiunilor, Carmen PătraÈ™cu, Managing Director Kantar România, a punctat faptul că pentru branduri este un context extrem de provocator. Ele trebuie să È›ină cont de faptul că turbulenÈ›ele sunt permanente: fie că sunt sanitare, macro-economice È™i geo-politice sau militare. În acelaÈ™i timp, brandurile trebuie să ajungă în mod cât mai eficient È™i cât mai relevant la consumatori, să navigheze un peisaj media È™i al punctelor de interacÈ›iune hyper-fragmentate. “Hyper-fragmentarea canalelor media, a punctelor de contact cu consumatorii È™i multiplele anxietăți prin care trec aceÈ™tia în ultimii ani, face să fie critic pentru branduri să aibă cât mai multă claritate, să găsească È™i să urmărească un fir roÈ™u, în tot ceea ce fac.”

Analiza a evidenÈ›iat rolul esenÈ›ial al capitalului de marcă în susÈ›inerea unor preÈ›uri mai mari, a unei poziÈ›ionări Premium. 40% dintre brandurile analizate de Kantar România au dificultăți, în sensul că fie sunt văzute drept un simplu produs (commodity), fie că prezintă risc de erodare a marjei de profit sau pur È™i simplu sunt văzute ca fiind prea scumpe pentru cât oferă.

Citeste si:
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România

ExperÈ›ii Kantar au arătat că brandurile care se bazează excesiv pe promoÈ›ii È™i pe reducerea preÈ›urilor vor avea dificultăți să revină la un nivel de preÈ› anterior, odată ce puterea de cumpărare va reveni. Astfel, este critic ca ele să investească în percepÈ›iile despre brand pentru a putea să justifice alegerea de a nu reduce preÈ›ul sau de a cere un preÈ› mai mare.

În urma analizelor făcute de noi pe baza globală BrandZ, a reieÈ™it că până È™i acei consumatori care aleg în funcÈ›ie de preÈ› plătesc mai mult pentru acele branduri pe care ei le identifică ca fiind diferite, într-un mod relevant pentru nevoile lor. Datele arată că ei plătesc cu 14% mai mult. Iar aceÈ™tia sunt oamenii care spun că mărcile nu contează deloc pentru ei È™i că aleg întotdeauna preÈ›ul!

Geoffrey Ferlay, Director Offer & Commercial Planning Kantar North and Eastern Europe

Dintre brandurile analizate, cele care reuÈ™esc să justifice cel mai bine poziÈ›ionarea de preÈ› pe care o au sunt: Samsung, Jack Daniel’s, Revolut, Ferrero Rocher, Angelli, Lavazza, Apple, Raffaelo, eMAG È™i Milka.

Kantar România - Clasamentul primelor 10 de branduri* în funcÈ›ie de puterea de a justifica preÈ›urile, 2022-2023

În cadrul prezentărilor, consultanÈ›ii Kantar, au scos în evidență rolul pe care îl au reclamele în obÈ›inerea clarității poziÈ›ionării brandurilor sau pentru a obÈ›ine maxim de la o campanie de comunicare.

"Reclamele joacă un rol vital în construirea capitalului mărcilor, pentru că ajută la transmiterea propunerii de valoare unică a unui brand È™i la diferenÈ›ierea acestuia de competitori, ceea ce duce la final la îmbunătățirea performanÈ›ei mărcii È™i la creÈ™terea capitalului de brand ", a spus Andra Constantinescu, Senior Director, Creative Lead la Kantar România.

Kantar este companie în oferirea de insight-uri demonstrate È™i servicii de consultanță de brand È™i comunicare. Kantar are o înÈ›elegere completă È™i unică în industria sa despre cum gândesc, simt È™i acÈ›ionează oamenii; fiind prezentă la nivel global È™i local în mai mult de 90 de pieÈ›e. Combinând expertiza profundă a specialiÈ™tilor săi, cunoaÈ™terea bazată pe resurse de date cu norme greu de egalat È™i cele mai inovative platforme tehnologice È™i de data analytics, Kantar îÈ™i ajută clienÈ›ii să înÈ›eleagă oamenii È™i le oferă inspiraÈ›ie pentru a creÈ™te.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  TOP Kantar: Care sunt cele mai puternice 30 branduri din România