Lectură de 6 minute

31 Aug 2022 - Știri și Noutăți

Bonduelle: Fasolea neagră și năutul au triplat vânzările de miniconserve în T1

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Gama de miniconserve de legume Bonduelle a înregistrat, în primele patru luni ale acestui an, o triplare a volumului de vânzări comparativ cu perioada august-decembrie 2021 (de la lansarea gamei până la finalul anului), anunță compania. Cel mai puternic avans a fost înregistrat la sortimentul de fasole neagră, ale cărui vânzări au crescut cu 285% în primele patru luni comparativ cu august – decembrie 2021, urmat de miniconservele de năut (+275%).

”Performanța a apărut după ce anul trecut a fost dedicat unui proces susținut de listări în majoritatea lanțurilor de modern trade, dar și datorită poziționării strategice a noii game de produse (miniconserve de o singură porție de 106 ml, pre-gătite la abur și gata de utilizare în preparate sau pentru a fi consumate ca atare), cât și acțiunilor de marketing derulate de producător de la lansare până în prezent. Toate cele patru sortimente de miniconserve de legume au înregistrat creșteri ale volumelor comercializate în intervalul de referință: fasole neagră (285%), năut (275%), quinoa (116%), respectiv porumb dulce (97%). În ansamblu, media avansului la nivelul întregii categorii de produs a fost de 193%, de asemenea în termeni de volum”, declară Florin Florescu, National Key Account Manager Bonduelle România.

Combaterea risipei alimentare

„Succesul lansării pe piață a sortimentelor de miniconserve de legume se datorează în primul rând adaptării strategice a portofoliului de produse la evoluțiile de piață din ultimii ani. Impactul evenimentelor succedate de la declanșarea pandemiei de Covid-19 a dus la schimbări ale preferințelor și comportamentului de consum care sunt, probabil, permanente. La Bonduelle, preocuparea pentru o alimentație sustenabilă și sănătoasă, bazată pe alimente vegetale, reprezintă o orientare strategică, la fel ca și combaterea risipei alimentare. În contextul în care doar în Uniunea Europeană se aruncă aproximativ 88 de milioane de tone de alimente în fiecare an, adică în jur de 20% din producția totală, reducerea acestei risipe este esențială dacă ne dorim un viitor mai bun. Astfel, miniconservele Bonduelle reprezintă o opțiune sănătoasă, oferind sortimente de alimente vegetale, pre-gătite la abur pentru a-și păstra atât gustul, cât și calitățile nutritive, în porții unice, ușor de folosit în preparate sau de consumat ca atare. Am lansat acest sortiment de produse cu gândul la familiile tinere, la persoanele care au timp limitat pentru gătit și, în general, la toți cumpărătorii noștri care sunt preocupați de o alimentație sănătoasă, cu grijă față de mediu”, explică Monica Roșu - Commercial Director pentru România și Bulgaria, Marketing Director South-East Europe.

Mostre distribuite gratuit și activări

Succesul de vânzări al miniconservelor Bonduelle se datorează și acțiunilor de marketing derulate în susținerea gamei începând din toamna anului trecut, susțin reprezentanții compaaniei.

Printre acestea se numără o campanie de sampling derulată la sfârșitul lui 2021, prin intermediul aplicațiilor cu livrare la domiciliu, în cinci mari orașe, care a constat în distribuirea a câte un mini-pachet cu fiecare comandă prin Glovo Express, în total fiind distribuite peste 20.000 de mostre de produs. Campania a fost susținută prin activări in-app, cumulând aproape 400.000 de impresii. Alte acțiuni de sampling au fost derulate și într-o serie de hipermarketuri din Capitală, prin intermediul automatelor (vending machines).

De asemenea, gama a beneficiat de o promovare 360, inclusiv printr-un spot TV dedicat și o serie de proiecte speciale.

În mediul digital, promovarea de marketing a constat într-o campanie de PR desfășurată sub hashtagul #PuneȘiUnPicDeBonduelle, în parteneriat cu o serie de cunoscuți influenceri din online, bannere publicitare (programmatic ads), comunicare prin social media, publicarea de rețete video pe YouTube și promovarea acestora în mediul online. Au fost organizate și activări tradiționale (in-store displays, publicitate la POS), campanii regionale pe canalele de desfacere tradiționale, cu premii garantate la casa de marcat la achiziția a două produse din gamă etc.

Pentru anul în curs, promovarea gamei de miniconserve Bonduelle include o campanie pe suporturi OOH (în derulare în acest moment), în proximitatea unor hiper- și supermarketuri din Ilfov și București, dar și comunicare în social media și în mediul digital (postări, rețete video etc.).

Citeste si:
Carrefour a bătut palma cu Tazz: peste 30 de hipermarketuri listate în aplicație
Carrefour a bătut palma cu Tazz: peste 30 de hipermarketuri listate în aplicație

În oglindă cu campania de PR din primăvară, se derulează în acest moment un PR blitz care implică influenceri, cu postări pe canalele proprii, inclusiv din social media, despre cum pot fi folosite miniconservele Bonduelle în mod creativ, dând frâu liber imaginației culinare, sau, dimpotrivă, accentuând caracterul lor practic – consumându-le ca atare sau pentru a prepara o salată rapidă.

În perioada următoare gama de miniconserve va fi promovată prin sampling in-store, la punctul de vânzare, folosindu-se un nou concept: „salad bar”. Conceptul a fost gândit pentru a ajuta consumatorul să înțeleagă cât de rapid își poate pregăti o masă gustoasă doar printr-o simplă combinație: salată la care adaugi o miniconservă Bonduelle. Au fost pregătite și o serie de rețete de degustare care vor fi testate live, pentru deliciul consumatorilor.

Femeile apreciază cel mai mult legumele

„În ultimul weekend din august și în primul weekend din septembrie avem, de asemenea, testări de gust cu promoteri în mai multe hipermarketuri Auchan din București și din țară”, explică Suzana Gherasim, Brand Manager Bonduelle România & Moldova. „Conceptul este acela de «salad bar» cu miniconserve Bonduelle, unde consumatorii vor avea ocazia de a gusta o salată făcută rapid, chiar în fața lor, la care pot adăuga savoare și culoare cu ajutorul miniconservelor Bonduelle.”

În perioada de lansare a gamei de miniconserve, Bonduelle a realizat în timpul sampling-ului și un studiu cu privire la produse, pe baza unui chestionar administrat în rândul cumpărătorilor. Rezultatele au arătat că afinitatea cea mai mare față de acest sortiment o au persoanele de gen feminin cu vârsta de sub 26 de ani, cu un stil de viață activ, iar peste 80% dintre respondenți, indiferent de gen, au declarat că intenționează să cumpere în viitor miniconservele Bonduelle. Aproximativ aceeași pondere le-ar recomanda aceste produse și altor persoane. Bonduelle este o afacere de familie fondată în Franța în 1853, ale cărei produse sunt comercializate în aproape 100 de țări, sub șase branduri puternice: Bonduelle, Cassegrain, Globus, Del Monte, Ready Pac Foods și Arctic Gardens. Astăzi, Bonduelle are 14.600 de angajați și generează vânzări de 2,855 miliarde de euro (cifre aferente exercițiului financiar 2019-2020).

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Bonduelle: Fasolea neagră și năutul au triplat vânzările de miniconserve în T1