Lectură de 3 minute

08 Feb 2022 - Știri și Noutăți

Bonami: piața românească a stagnat în 2021, afaceri de 10 milioane de euro

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Magazinul online de mobilier și decorațiuni Bonami a înregistrat în 2021 o creștere de 25% pe opt din cele nouă piețe în care este prezent, excepție făcând România, care a stagnat, după o creștere de 40% anul anterior, înregistrând o cifră de afaceri de 10 milioane de euro.

Numărul de produse din stoc nu s-a schimbat semnificativ față de 2020, când stocul a crescut în mod dinamic, planul fiind epuizarea acestuia în proporție de 90%. În cazul celor mai vândute produse, disponibilitatea se menține la peste 90% și peste 90% din mărfurile vândute sunt în stoc.

Spre deosebire de anii anteriori, în 2021 au fost adăugate mai multe produse din categoria de mobilier. În ceea ce privește preferințele românilor, aceștia au ales să cumpere mobilier pentru grădină, o consecință a timpului petrecut acasă. Categoria de mobilier a înregistrat cele mai mari vânzări, la nivel de companie.

Sunt așteptate complicații în lanțul de aprovizionare

La fel ca anul trecut, anul acesta Bonami se așteaptă la posibile complicații în lanțul de aprovizionare și la creșterea prețurilor la transport și materiale. Din acest motiv, compania își dorește să se concentreze pe integrarea verticală astfel încât să aibă sub control întreg lanțul de producție.

Retail jobs

„Am decis că trebuie să ne bazăm pe noi înșine în multe părți ale lanțului de aprovizionare. Drept urmare, dorim să avem mai mult control atât asupra transportului, cât și asupra produselor în sine. De aceea ne vom extinde gama cu noi categorii, vom începe să proiectăm noi înșine unele produse. (...) Vom continua să ne îmbunătățim serviciile oferite, site-ul web și interfața pentru telefon mobil, conținutul și navigarea, pentru ca experiența de achiziție pe site-ul Bonami sa fie ușoară și plăcută. Ne-am extins cu succes anul trecut pe 4 noi piețe, ce au crescut destul de rapid, așa că ne vom concentra cu siguranță și asupra lor, pentru a adăuga servicii, oferte de produse și conținut relevante”, a declarat Pavel Vopařil, CEO Bonami.

Bonami s-a extins pe patru noi piețe

Anul trecut compania a lansat, în iunie, propriul serviciu de curierat, transportând piese de mobilier până în locuința clientului. 2021 a marcat și extinderea în noi țări, Bonami adăugând în portofoliul său 4 noi piețe: Letonia, Lituania, Croația și Slovenia.

„Am investit peste 4 milioane de euro în magazine, extinderea depozitelor și extinderea companiei pe 4 noi piețe. Anul trecut, Bonami a primit peste 2,7 milioane de produse în depozitele sale și și-a extins suprafața depozitului cu 10.000 m2, până la cei 55.000 m2 actuali’’, a menționat Vopařil.

Bonami face parte din grupul Miton - este un retailer ceh de mobilă și decorațiuni interioare, prezent pe piața locală din România, din 2016, cu o platformă online. Compania Bonami a fost înființată în 2013. Prima piață după Republica Cehă a fost Polonia (2014), urmată de Slovacia (2015), România (2016) și cel mai recent de Ungaria (2018). Anul acesta, s-au alăturat Slovenia, Croația, Lituania și Letonia.

Citeste si:
Carrefour colaborează cu Capgemini pentru a deveni un retailer digital
Carrefour colaborează cu Capgemini pentru a deveni un retailer digital

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Bonami: piața românească a stagnat în 2021, afaceri de 10 milioane de euro