Cea mai mare creanță a retailerului, care implică peste două miliarde de euro, se referă la restructurarea sucursalei braziliene.
Între 1999 și 2004, Unilever a vândut peste o mie de mărci mici în întreaga lume. Cu toate acestea, în Brazilia, a făcut o serie de achiziții, pe care grupul alimentar le-a încorporat în Unilever Brasil în 2001. Potrivit autorităților fiscale braziliene, operațiunea nu a avut scop comercial, ci a fost înființată doar pentru evitarea impozitelor.
Inițial, instanța a decis în favoarea Unilever, dar în 2013 autoritățile fiscale au depus un nou dosar. Cererea, care se ridica inițial la jumătate de miliard de euro, a crescut acum la peste două miliarde de euro.
„Încercăm să plătim impozitele corespunzătoare asupra profiturilor pe care le realizăm și în țările în care creăm valoarea care permite aceste profituri”, a afirmat compania. Unilever nu a mai făcut niciun comentariu cu privire la procesul în curs.
În viitorul apropiat nu se așteaptă o judecată finală în acest caz, a declarat compania.
Mai mult, retailerul alimentar este implicat în mai multe procese fiscale mai mici în Brazilia, care ar putea costa compania 800 de milioane de euro. La începutul anului, gigantul FMCG a pierdut un proces cu privire la o cerere de 137 de milioane de dolari.
Supermarket pet friendly: Clienții pot face cumpărături cu animalele de companie în cărucioare speciale
