Lectură de 3 minute

29 Sep 2021 - Știri și Noutăți

Alex Bratu (JYSK), despre creșterea prețurilor: Depinde de ce se întâmplă internațional. Fabricile din Vietnam sunt închise de trei săptămâni. China a limitat consumul de gaze

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Factorii externi României vor influența foarte mult creșterile de preț din următoarea perioadă. Costurile transporturilor maritime s-au majorat, fabricile din Vietnam sunt închise, iar China pune presiune pe producători limitând consumul de gaze, în contextul în care criza energetică se resimte în toată lumea, a declarat Alex Bratu, country managerul Jysk România și Bulgaria, în cadrul conferinței European Digital Commerce.

Întrebat despre evoluția prețurilor din următoarea perioadă, Bratu a răspuns că aceasta variază în funcție de hotărârile din alte state: „Depinde foarte mult de ceea ce se întâmplă internațional. Fabricile din Vietnam sunt închise de trei săptămâni, nu se produce nimic acolo. China a luat decizia de a limita consumul de gaz, ceea ce va pune presiune pe fabricile de acolo pentru a produce mai puțin. Sunt foarte multe aspecte de care trebuie să ținem cont și contează fiecare companie cum s-a poziționat, cum și-a făcut licitațiile pentru anumite servicii și cum cumpără alte servicii”.

În plus, costurile transportului maritim au crescut de patru-cinci ori în ultimul an, ceea ce pune presiune pe comercianții care vând produse foarte ieftine.

„În ceea ce privește așteptările de la ultimele luni din an, cred că retailul va fi direct influențat de ceea ce se întâmplă în peisajul economic, apropo de restricții, de limitări, însă există și multe alte provocări externe pe care poate acum un an nu le aveam. Avem o criză energetică în plină desfășurare peste tot în lume, avem acest lanț de aprovizionare care este din ce în ce mai dificil de accesat. Prețul unui container de 40 de picioare din Shanghai până în Rotterdam a crescut cam de cinci-șase ori în ultimele 12 luni, iar pentru cei care vând produse relativ ieftine, asta pune o presiune foarte mare de costul final.

Depinde foarte mult de ceea ce ni se va impune la nivel de autorități locale, dar cred că anul acesta consumatorul român va fi mult mai preocupat de anumite aspecte economice față de cum a fost acum un an. Față de acum 12 luni, când saving-urile erau mai mari și nu existau atâtea provocări logistice, de data aceasta lucrurile stau un pic mai diferit. Eu nu sunt foarte optimist în următoarele luni în ceea ce privește retailul”, a explicat Bratu.

JYSK este unul dintre cei mai importanți retaileri de mobilă și decorațiuni interioare din Europa. Primul magazin JYSK a fost deschis în Danemarca în anul 1979. În prezent, JYSK desfășoară operațiuni în 51 de țări, are peste 26.500 de angajați și peste 3000 de magazine. În Germania, grupul își desfășoară activitatea sub denumirea de Dänisches Bettenlager - iar în restul țărilor sub numele de JYSK.

Compania este deținută de familia fondatorului ei, omul de afaceri danez Lars Larsen, care are în portofoliu și alte companii, cu o cifră de afaceri anuală de 4,8 miliarde de euro. Cifra de afaceri JYSK este de 4,1 miliarde euro.

JYSK a intrat pe piața din România în 2007, odată cu inaugurarea primului magazin la Oradea. Rețeaua numără în prezent 104 magazine în România.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Alex Bratu (JYSK), despre creșterea prețurilor: Depinde de ce se întâmplă internațional. Fabricile din Vietnam sunt închise de trei săptămâni. China a limitat consumul de gaze