Lectură de 4 minute

19 Sep 2022 - Știri și Noutăți

„Air-commerce” – 9,8 milioane de metri cubi de aer sunt livrate anual în casele românilor

Otilia Caloian

Abonează-te pe  

În fiecare an sunt în casele din România 9,8 milioane de metri cubi de aer, din cauza ambalării inutile – echivalentul a peste 3.920 piscine olimpice, potrivit unui studiu realizat de DS Smith.

Pe măsură ce prețul materiilor prime crește în toate industriile, cutiile supradimensionate care conțin materiale în exces generează 600.000 de transporturi de livrare inutile, ceea ce duce la eliberarea în atmosferă a 10.505 de tone de CO2 care ar putea fi evitate în fiecare an.

Cercetările DS Smith au constatat că ambalajele de carton care nu se potrivesc cu conținutul lor transportă inutil acest exces de aer în camioane și în casele consumatorilor, precum și că implică resurse inutile:

• 25.218 tone de carton suplimentar în ambalaje – la un cost de 33,7 milioane de lei

Retail jobs

• 71 de milioane de m2 de bandă adezivă – de 195 de ori suprafața Palatului Parlamentului

• 9 milioane de m3 de material de umplutură – suficient pentru a umple Arena Națională de 3 ori

Pe lângă impactul asupra mediului pe care îl au cutiile supradimensionate, există și un efect negativ în lanț asupra percepției consumatorului despre brand. Atunci când se confruntă cu o cutie cu prea multe ambalaje, 14% dintre consumatori spun că aceasta i-a făcut să se simtă frustrați față de brandul de la care au achiziționat produsul.

În ceea ce privește așteptările lor, consumatorii spun că pe viitor ar dori să primească ambalaje fabricate din surse alternative regenerabile (46%), ambalaje care să se potrivească perfect cu articolele cu forme ciudate (33%) și ambalaje impermeabile (36%).

25 de milioane de colete sunt expediate în fiecare lună prin intermediul cumpărăturilor online, iar studiul a arătat că, deși 93% dintre întreprinderile care vând bunuri online recunosc că folosesc ambalaje care nu sunt de dimensiuni apropiate de produs, peste jumătate dintre acestea se concentrează pe posibilitățile de reciclare (55%) și puțin sub o treime pe capacitatea de reutilizare (30%) a ambalajelor.

“Consumatorii își doresc mai puțin ambalaj. Materialele prime sunt mai scumpe ca niciodată, iar beneficiile pentru mediul înconjurător sunt semnificative, astfel că acum este momentul să gândim design-uri care să elimine aerul din shopping-ul online”, a declarat Stefano Rossi, CEO la DS Smith Packaging.

“Comerțul online nu mai este doar un trend în România, ci și o necesitate, o realitate curentă a pieței. Diferențiatorul pe care DS Smith Packaging România îl propune clienților din acest sector este optimizarea ambalajelor din toate punctele de vedere: fie că vorbim despre adaptarea volumului ambalajului utilizat în transport la conținutul coletului, de optimizarea lanțului de aprovizionare cu ambalaje al clientul, și chiar de perfecționarea liniei de ambalare. Oferim soluții personalizate datorită competențelor specialiștilor noștri, instrumentelor de ultimă generație cu care operăm și a capabilităților de design. Prin intermediul capacității locale, dar și a inovațiilor prezente din fabricile DS Smith din întreaga lume, ne propunem ca fiecare proiect să fie cea mai bună soluție pentru client. În acest mod obținem reducerea costurilor pentru soluțiile de ambalare solicitate de către client, susținem strategia de sustenabilitate a clientului și protejăm planeta de deșeuri inutile”, a completat Christian Schmidt, Cluster Director la DS Smith Packaging România.

DS Smith deține în România un centru de coordonare a operațiunilor de reciclare în București, două depozite de reciclare în Otopeni și Cluj-Napoca, o fabrică de hârtie, la Zărnești, două fabrici de ambalaje, la Ghimbav și la Timișoara și trei puncte de lucru, în Pitești, Timișoara și Otopeni, județul Ilfov, unde lucrează, în total 650 de angajați.

DS Smith este unul dintre principalii furnizori de ambalaje durabile pe bază de fibre la nivel mondial, fiind susținut de operațiuni de reciclare și de fabricare a hârtiei. Compania joacă un rol central în lanțul valoric în sectoare precum comerțul electronic, bunurile de consum cu mișcare rapidă și produsele industriale.

Prin intermediul scopului său "Redefinirea ambalajelor pentru o lume în schimbare" și al strategiei sale de sustenabilitate Now and Next, DS Smith se angajează să conducă tranziția către economia circulară, oferind în același timp soluții mai circulare pentru clienții săi și pentru societate în general – înlocuind materialele plastice problematice, eliminând carbonul din lanțurile de aprovizionare și oferind soluții de reciclare inovatoare. Modelul său personalizat cutie-cu-cutie în 14 zile, capacitățile sale de design și strategia de inovare se află în centrul acestui răspuns

Având sediul central la Londra și membră a FTSE 100, DS Smith operează în 34 de țări, având aproximativ 30.000 de angajați, și este partener strategic al Fundației Ellen MacArthur. Istoria companiei începe în anii 1940, odată cu afacerile de fabricare a cutiilor înființate de către familia Smith.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  „Air-commerce” – 9,8 milioane de metri cubi de aer sunt livrate anual în casele românilor