Coca-Cola HBC a generat aproximativ 20% din volumele sale de vânzări și profituri în 2021 din Rusia și Ucraina. Grupul le-a spus acţionarilor că situaţia în care se află cele două țări „s-a dezvoltat în mod clar mai mult şi mai repede decât se anticipase”.
Coca-Cola HBC a spus că este „încă prea devreme” pentru a cuantifica impactul crizei și reacțiile în curs de dezvoltare ale guvernelor internaționale asupra operațiunilor companiei. Compania a spus că nu mai este prudent să ofere previziuni financiare pentru anul în curs.
„Siguranța angajaților noștri este cea mai mare prioritate a noastră. Ne vom actualiza în consecință previziunile financiare atunci când vom avea o mai mare vizibilitate asupra impactului evenimentelor din Ucraina și Rusia asupra afacerii noastre. Rămânem în contact constant cu oamenii noștri din Ucraina și Rusia și facem tot ce putem pentru a-i sprijini”, a spus compania într-un comunicat.
Producătorul de băuturi a declarat că este pregătit să utilizeze acțiuni pentru a stimula creșterea veniturilor, inclusiv creșterea prețurilor, pentru a compensa deprecierea monedei și creșterea costurilor de aprovizionare din cauza războiului. De asemenea, este gata să mute fondurile de marketing și investițiile în cheltuieli de capital pe alte piețe, a precizat compania. Acțiunile companiei au scăzut cu 4,1% la tranzacționarea timpurie.
Coca-Cola HBC a închis fabrica din Ucraina și a cerut angajaților din țară să rămână acasă, după ce Rusia a atacat Ucraina.
Preşedintele Rusiei, Vladimir Putin, a anunţat joi dimineață, 24 februarie, invazia Ucrainei. Au fost raportate explozii pe întreg terirorului Ucrainei, în Kiev, Odesa, Mariupol, Harkov, Nipru, Kramatorsk.
Sursa foto: Pexels