Lectură de 5 minute

07 Feb 2022 - Interviuri și Analize

Live Shopping, Direct-to-Consumer și comerțul conversațional, printre cele mai importante tendințe în e-commerce în 2022

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Cele mai importante tendințe tehnologice din industria de e-commerce în 2022 vor include sesiunile de live-shopping, modelul de vânzare direct către consumatorul final (D2C) și comerțul conversațional, potrivit Zitec, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața IT&digital marketing din România, specializat în dezvoltarea de soluții și servicii de transformare digitală.

Cele mai multe solicitări înregistrate anul trecut pentru dezvoltarea de proiecte e-commerce au provenit din industria de fashion, urmată de cea de electro-IT și bricolaj, potrivit Zitec. Pentru anul în curs, compania estimează că cele mai mari creșteri vor fi raportate de industrii precum retail & distribuție, logistică & transport, tehnologie, dar și sănătate.

De asemenea, cele mai frecvente solicitări venite din partea magazinelor online s-au axat pe migrarea către platforme de e-commerce competitive și pe îmbunătățirea experienței utilizatorilor, multe companii fiind nevoite să optimizeze interacțiunea digitală personalizată pe care o oferă datorită numărului crescut de consumatori în online.

În ceea ce privește tendințele care vor caracteriza industria de e-commerce în acest an, live shopping-ul - sau comerțul prin livestreaming - câștigă tot mai mult teren, formatul video fiind preferat de clienți. Live shopping-ul reprezintă o îmbinare între divertisment și comerț digital, ce aduce o experiență mult mai interesantă, interactivă și personalizată, în cadrul căreia cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebările la care doresc să primească un răspuns și cumpără printr-un simplu click.

De curând, VTEX a anunțat aplicația de Live Shopping, care, de la lansare a fost adoptată rapid de clienți, brandurile și retailerii care folosesc soluția înregistrând o creștere de cinci ori mai mare a duratei medii a sesiunii online de shopping. În plus, este de observată la nivel global nevoia consumatorilor pentru experiențe similare magazinelor fizice în mediul online, iar retailerii descoperă potențialul ridicat de engagement și conversie.

Direct-to-Consumer, printre tendințele din 2022

O altă tendință importantă este Direct-to-Consumer, care înseamnă vânzarea directă către consumatorul final, abordare care necesită crearea unei legături directe cu aceștia, pe toate canalele posibile. Până acum, adoptarea acestui segment de e-commerce nu a fost la fel de populară în România comparativ cu Europa, însă tot mai multe companii încep să înțeleagă oportunitățile D2C. Pe lângă noile surse de venit, concluziile obținute din datele generate de interacțiunile directe cu consumatorii pot fi folosite atât pentru optimizarea produselor, cât și pentru creșterea loialității față de brand.

Comerțul conversațional va continua să se dezvolte odată cu utilizarea accentuată a căutărilor vocale pentru cumpărături online, dar și datorită dezvoltării și creșterii gradului de adopție al dispozitivelor de asistență vocală.

„Comerțul digital crește într-un ritm alert, iar pentru a reuși să oferim cele bune experiențe de cumpărături online avem nevoie de parteneriate solide, care să ne ajute să livrăm produsele și serviciile VTEX la nivelul așteptărilor clienților noștri. Ne bucurăm că Zitec este alături de noi și contribuie la creșterea business-urilor care aleg soluțiile de comerț digitalale VTEX”, a declarat Cristi Movilă, Eastern Europe general manager în cadrul VTEX.

Citeste si:
Românii de la GRID au inaugurat încă un magazin și se pregătesc pentru lansarea CODE7, un magazin premium sport
Românii de la GRID au inaugurat încă un magazin și se pregătesc pentru lansarea CODE7, un magazin premium sport

„Anul trecut, am observat o creștere pe segmentul e-commerce în cele mai multe dintre industrii. Dacă 2021 a fost un an caracterizat de transformarea digitală, cu siguranță 2022 va fi mai mult despre diferențierea companiilor pe piață și răspunsul lor în fața așteptărilor pe care le au utilizatorii. Prin parteneriatul pe care îl avem cu VTEX oferim clienților noștri în e-commerce soluții care îi ajută să devină mai competitivi și mai inovatori în ceea de privește optimizarea experienței digitale pe care o oferă”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec.

Open banking, buy now, pay later și criptomonede

Alte tendințe care merită urmărite în 2022 sunt diversificarea serviciilor de plată prin implementarea unor metode inovatoare precum soluții de open banking, sisteme Buy Now, Pay Later (BNPL) sau criptomonede. Revoluția livrărilor către clientul final va continua, va crește numărul de lockere și vor apărea noi metode de livrare ultrarapide, potrivit Zitec. Iar pe fondul transformării digitale și a dinamicii încurajatoare, tendința de estompare a granițelor prin intermediul online-ului este tot mai evidentă, tot mai mulți retaileri devenind jucători la nivel internațional.

Zitec are o experiență de peste 19 ani în dezvoltarea de soluții de business și oferă servicii de e-commerce pentru clienți importanți din România, precum și din alte țări din Europa. În portofoliul companiei se regăsesc branduri precum Flanco, Brico Depot, iELM, sau Arctic. Zitec are birouri în București și Brașov.

Începând din 2019, Zitec este unul dintre partenerii de implementare al VTEX, platforma enterprise de comerț digital, dedicată brandurilor și retailerilor. VTEX furnizează o platformă enterprise de comerț digital, care le permite brandurilor și retailerilor să realizeze un time-to-market mai rapid, să ajungă la clienți prin diferite canale de vânzare și să descopere noi arii de dezvoltare. VTEX a fost înființată în Brazilia, iar acum se extinde la nivel global, fiind lideri în accelerarea transformării comerțului digital din America Latină. Platforma VTEX are peste 2.000 de clienți cu peste 2.500 de magazine active în 32 de țări.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Live Shopping, Direct-to-Consumer și comerțul conversațional, printre cele mai importante tendințe în e-commerce în 2022