Lectură de 2 minute

31 Mar 2020 - Interviuri și Analize

Cum se pot adapta retailerii crizei generate de COVID-19: oportunități și recomandări în retail

Abonează-te pe  

Industria de retail trece printr-o perioadă în care este obligată să se adapteze la schimbări. În contextul izbucnirii epidemiei de coronavirus se impun câteva schimbări pentru evitarea unor crize sociale, economice și financiare ce ar putea duce la câteva blocaje din mai multe puncte de vedere. Așadar, cum se pot adapta retailerii la noua realitate comercială și ce oportunități există în momentul de față? 

Înainte de orice decizie, nișa de retail și FMCG trebuie să înțeleagă ce anume se întâmplă cu consumul în contextul COVID-19. Deja nu mai vorbim de o panică a cumpărătorilor, ci despre schimbări economice care pot destabiliza multe industrii și companii. Reglementările care urmează acestei crize trebuie privite și ca oportunități de dezvoltare.

Trăim într-o eră digitală, așa că înainte de toate, pentru ca un retailer să “supraviețuiască” crizei generate de coronavirus trebuie să știe să comunice și să păstreze un nivel de disponibilitate crescută pentru a fi la discreția clienților. O echipă de social media bine antrenată poate face diferența dintre dezastru și succes, așa că acesta este un prim pas pentru ca retailerii să se ajute singuri.

Nu te poți recupera dacă ai un magazin încercat de pandemia coronavirus dacă nu păstrezi unitatea operațională. Așa că este esențial să te ocupi, înainte de toate, de sănătatea și bunăstarea angajaților care mențin afacerea în picioare. De aceea este important să se mențină și intensifice măsurile de dezinfectare mai ales în vremuri de criză și alte măsuri care se impun.

Mutarea din offline în online ar putea fi cea mai sigură metodă pentru a asigura continuă derulara a comenzilor și vânzărilor. În China, după izbucnirea pandemiei, ofertele omnichannel pentru alimente a avut o accelerare uriașă. Aproape toate activitățile au migrat online, de la marketing la comunicare și experiență de fidelizare. Iar aici ar trebui să se țină cont și de faptul că umflarea prețurilor este o practică pe care clienții nu o vor uita când lucrurile vor reveni la normal, iar asta va costă ulterior și se va taxa.

Optimizarea operațiunilor de furnizare, distribuție și logistică ar trebui să rămână ceva prioritar. Uneori ar putea fi vorba și de compromisuri, pentru că echipa de vânzare va adopta metodele tradiționale, care s-ar putea să nu mai funcționeze, însă contează mai ales să fie continuitate în stoc. Astfel, ar trebui să te concentrezi pe aprovizionarea locală pentru a nu risca interdicțiile de transport transregional în cazul unei carantine regionale.

Retailerii ar trebui să își concentreze comunicarea pe siguranță și disponibilitatea alimentelor, ocazie cu care se pot identifica furnizori noi și producția locală independentă să cunoască un boost de care avea nevoie.

Păstrarea banilor lichizi ar trebui să fie o idee deloc de neglijat. Criza generată de epidemia de COVID-19 va avea, într-un final, un impact major asupra retailerilor, așa că până la stabilizarea situațiilor ar trebui să există bani gheață disponibili la plată.

Citeste si:
tbi bank și-a extins prezența în peste 20.000 de locații ale comercianților parteneri, iar venitul operațional a crescut cu 32%
tbi bank și-a extins prezența în peste 20.000 de locații ale comercianților parteneri, iar venitul operațional a crescut cu 32%

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Cum se pot adapta retailerii crizei generate de COVID-19: oportunități și recomandări în retail