Lectură de 2 minute

10 Apr 2020 - Interviuri și Analize

Covid-19 | Dragoș Sîrbu, Flanco: Vânzările online au crescut, după cum era firesc, cu 50%, în luna martie

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Vânzările online ale retailerului Flanco au crescut cu 50%, în luna martie, cel mai bine vândute fiind imprimantele, laptopurile și produsele de îngrijire personală pentru bărbați, în timp ce în magazinele fizice, care sunt încă deschise, clienții au cumpărat telefoane și televizoare, a declarat, pentru retail.ro, Dragoș Sîrbu, CEO al Flanco.

„Luna martie a fost o lună dificilă, de acomodare la noua situație. Am avut o primă decadă normală de vânzări, după care, pe măsură ce s-au anunțat măsurile de securitate care impuneau restricții de circulație și, ulterior, închiderea mall-urilor, vânzările în offline au scăzut considerabil. Per total, datorită primelor zile din lună, scăderile din martie nu au fost chiar atât de dramatice, ci s-au situat în jur de 30%, dar ulterior lucrurile au evoluat pe o pantă descendentă. Am închis și noi toate magazinele mari din mall-uri, dar magazinele stradale din toată țara au rămas deschise, cu excepția unor situații în care randamentul locației nu era strălucit nici în vremuri obișnuite. Vânzările online au crescut, după cum era și firesc, cu 50%”, a declarat Dragoș Sîrbu, CEO al Flanco, unul dintre principalii retaileri din IT&C.

Flanco: cele mai vândute produse

Online, cel mai bine s-au vândut produsele asociate nevoilor imediate sau nou create și anume echipamentele multifuncționale/imprimante și accesorii IT, laptopurile, produsele de îngrijire personală pentru bărbați, purificatoarele de aer, televizoarele și aspiratoarele. În magazine s-au vândut telefoanele, televizoarele, produsele de îngrijire personală pentru bărbați, aparatele multifuncționale/imprimante și accesorii și mașini de spălat rufe.

În martie, în magazinele fizice Flanco s-au vândut circa 40% din produse, în timp ce pe site, restul de 60%.

Cele mai căutate produse în online au fost, luna trecută, espressoarele, imprimantele, televizoarele, consolele, jocurile PS4 și electrocasnicele mici. În magazinele Flanco, cele mai căutate produse sunt imprimantele și accesoriile, mașinile de făcut pâine, cuptoarele electrice, cuptoare cu microunde, produsele de îngrijire personală pentru bărbați, laptop-urile și televizoarele.

Magazinul electro-IT Flanco a apărut pe piața din România în 1994, când antreprenorul Florin Andronescu a deschis primul magazin în București. În prezent, Flanco are mai mult de 150 de magazine în peste 100 de orașe.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Covid-19 | Dragoș Sîrbu, Flanco: Vânzările online au crescut, după cum era firesc, cu 50%, în luna martie