Lectură de 4 minute

25 Jan 2024 - Interviuri și Analize

Auchan România va introduce sistemul de franciză. Care sunt proiecțiile retailerului pentru 2024

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Retailerul Auchan vine cu vești bune pentru 2024, anunțând noi concepte de magazine, dar și lansarea francizei. ”Printre noutăți se numără dezvoltarea francizei, dar și noi concepte de magazine, unul dintre acestea urmând a fi lansat chiar în prima parte a anului viitor, în Capitală”, a declarat Tiberiu Dănețiu, Director Marketing Auchan România. 

Sursa foto: Shutterstock.com

Dănețiu a descris 2023 ca fiind un an dinamic, cu provocări la tot pasul, dar și plin de proiecte de succes.

”Cele mai mari provocări au venit din contextul economic instabil: de la o rată a inflației ridicată, costuri mai mari la energie, până la cele mai recente măsuri fiscale și la nivelul prețurilor. Printre proiectele marcante pentru noi în acest an se numără finalizarea anticipată a procesului de amenajare a magazinelor MyAuchan în toate stațiile Petrom din țară, noile deschideri de supermarketuri de mari dimensiuni, dezvoltarea conceptului de Discount, precum și crearea concept store-ului de 7500 mp din Auchan Berceni, prin care reinventăm modelul de hipermarket, dar și mecanizarea platformei logistice de la Ștefănești”, a declarat Dănețiu, pentru retail.ro.

Franciza Auchan din 2024

Dănețiu a precizat că 2024 vine cu implementarea sistemului de franciză pentru Auchan, dar și cu noi concepte de magazine, pe ultra proximitate.

”Ne propunem să ne concentrăm și mai mult atenția pentru a oferi prețuri și mai mici și a susține puterea de cumpărare a clienților noștri, să dezvoltăm comerțul nostru atât din perspectiva conceptelor comerciale, cât și prin deschiderea de noi magazine pe formatul de supermarket de mari dimensiuni și de ultra proximitate”, a adăugat directorul de marketing al rețelei.

În plus, Auchan rămâne interesat de produsele românești, mai ales produse ultra locale, dar și de componenta digitală, comerț omnicanal, experiență client și soluții de sustenabilitate care contează.

”Facem un pas important în ceea ce privește eficiența energetică, ca atare am început deja instalarea panourilor fotovoltaice pe magazinele noastre, urmărind un roll out național la nivelul a 16 hipermarketuri, și vom începe să și achiziționăm direct energie, ceea ce ne va permite să reducem costurile operaționale și să putem oferi clienților în continuare prețuri și mai mici”, a mai spus Dănețiu.

Ce cumpără românii din Auchan

Contextul inflaționist a fost și este o provocare, iar pentru anul viitor Auchan speră la o ameliorare a acestei situații în economia românească. ”O prioritate de zi cu zi a companiei noastre este prețul. Întreaga companie este mobilizată pentru a pune în practică toate soluțiile de protejare a puterii de cumpărare a românilor”, a declarat Dănețiu.

Citeste si:
De unde comandăm flori de 1 și 8 martie? Topul florăriilor online din București 
De unde comandăm flori de 1 și 8 martie? Topul florăriilor online din București 

În acest context, produsele marcă proprie Auchan reprezintă sub 15% din cifra de afaceri, cea mai mare parte fiind generată de cele alimentare. Portofoliul retailerului include mii de produse marcă proprie (fără a include și textilele), dintre care peste 1.200 sunt alimentare, iar peste 900 dintre acestea sunt dezvoltate în România.

”Toate acestea sunt foarte apreciate de consumatori, motivul principal fiind raportul calitate - preț foarte bun pe care clienții îl descoperă la produsele noastre marcă proprie și care îi conving să revină frecvent și chiar să încerce noi produse sau sortimente din gamă. Acestora li se adaugă și 73 de filiere naționale, dar și 100 de produse tradiționale cumulate în gama La Masă în România. De asemenea, clienții se bucură de mărcile exclusive deținute de Auchan din zona nealimentară: Actuel (casă și decorațiuni), InExtenso (haine și încălțăminte), Cosmia (cosmetice și îngrijire personală), Qilive (produse de tehnologie), One Two Fun (jucării), Baby (bebe), Airport (genți, valize), Selecline (electrocasnice)”, a explicat Dănețiu.

Auchan România are în portofoliu peste 430 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 7 supermarketuri și aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2022 de peste 1,6 miliarde de euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Auchan România va introduce sistemul de franciză. Care sunt proiecțiile retailerului pentru 2024