Lectură de 2 minute

27 Jun 2022 - Știri și Noutăți

Zalando își revizuiește perspectiva pentru întregul an 2022, deoarece condițiile macroeconomice se deteriorează în continuare

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Zalando, una dintre cele mai importante platforme online de fashion din Europa, a publicat o actualizare pentru al doilea trimestru 2022 și și-a revizuit orientările pentru exercițiul financiar 2022, deoarece condițiile macroeconomice s-au deteriorat și mai mult în timpul celui de-al doilea trimestru al anului, indicele de încredere a consumatorilor din UE fiind în scădere în iunie, a transmis compania. 

Perspectivele anterioare ale companiei, de la începutul lunii mai, arătau spre sfârşitul inferior al orientărilor pentru întregul an bazat pe provocările anticipate, dar şi pe semnele timpurii ale unei potenţiale redresări. Managementul se așteaptă acum ca provocările macroeconomice să fie mai durabile și mai intense decât se anticipa anterior. Pentru al doilea trimestru din 2022, conducerea se așteaptă ca creșterea volumului de mărfuri brute (GMV), creșterea veniturilor și EBIT ajustat să fie semnificativ sub estimările analiștilor (estimările medii analiștilor compilate de companie la 31 mai 2022: creștere 5,0% GMV, creștere cu 1,5% a veniturilor, și un EBIT ajustat de 104 milioane de euro). Al doilea trimestru este profitabil, dar mai slab decât se aștepta.

Întrucât compania nu mai presupune o revenire a încrederii consumatorilor pe termen scurt, își actualizează îndrumările pentru întregul an 2022. Compania se așteaptă acum ca volumul brut de mărfuri (GMV) să crească cu 3%-7%, până la 14,8-15,3 miliarde de euro pentru exercițiul financiar 2022. Veniturile sunt așteptate să crească cu 0%-3% până la 10,4-10,7 miliarde euro cu un EBIT ajustat de 180-260 milioane euro în aceeași perioadă. Cheltuielile de capital sunt de așteptat să fie în intervalul 350-400 de milioane de euro.

Perspectivele revizuite pentru întregul an implică o accelerare a creșterii și o îmbunătățire semnificativă a profitabilității în a doua jumătate a anului 2022, bazată pe efortul continuu al companiei de a ajusta oferta la cererea în schimbare a clienților și de a crește eficiența în toate liniile de cost. Primele măsuri cheie de eficiență au fost implementate cu succes în al doilea trimestru, inclusiv reducerea investițiilor de marketing pentru a crește rentabilitatea investițiilor, ajustarea investițiilor în infrastructura logistică pentru a stimula utilizarea, precum și introducerea unei valori minime a comenzii (MOV) în alte 15 piețe.

„În timp ce acest nou mediu creează un impact negativ asupra performanței noastre financiare, strategia și obiectivele noastre pe termen lung sunt neschimbate. Viziunea noastră rămâne să fie punctul de plecare pentru moda în Europa. Există multe oportunități neexploatate pe piața modei pe care le putem captura și ne angajăm să schimbăm industria în bine. Prin creșterea eficienței în întreaga companie și investirea selectivă pe tot parcursul ciclului, vom fi și mai bine poziționați pe termen lung pentru a ne implementa strategia. Acceptăm provocările și ne adaptăm pentru a ieși mai puternici”, a declarat Robert Gentz, Co-CEO la Zalando. Compania își va publica cifrele financiare pentru al doilea trimestru pe 4 august 2022.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Zalando își revizuiește perspectiva pentru întregul an 2022, deoarece condițiile macroeconomice se deteriorează în continuare