Lectură de 2 minute

04 Aug 2023 - Știri și Noutăți

Zalando aduce noi branduri în platformă și te ajută să probezi cu inteligența artificială

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Zalando, unul dintre liderii europeni în domeniul comerțului electronic pentru modă și stil de viață, a raportat o creștere de 87% a profitului ajustat înainte de dobânzi și taxe (EBIT ajustat) în al doilea trimestru.

 

Sursa foto: Zalando

Noile parteneriate cu branduri sportive și de frumusețe au consolidat portofoliul de branduri Zalando și au stârnit entuziasmul clienților în acest trimestru. lululemon, care oferă îmbrăcăminte și accesorii pentru yoga, alergare și alte activități sportive, s-a lansat pe Zalando, la fel ca și HOKA, un brand pentru echipamente de alergare.

În domeniul frumuseții, Zalando a aprofundat relații cu mărci de lux precum Lancôme, Mugler și Shiseido, oferindu-le acum pe mai multe piețe.

Partenerii continuă să își dezvolte afacerile pe Zalando și tot mai mulți aleg să utilizeze oferta de servicii de îndeplinire a comenzilor. Cota de afaceri a partenerilor din GMV-ul magazinului de modă a crescut cu aproape 7 puncte procentuale, iar cota de articole expediate de Zalando Fulfillment Solutions a crescut cu 3 puncte procentuale în al doilea trimestru, comparativ cu anul trecut.

Un nou instrument de inteligență artificială lansat luna trecută permite clienților din Germania, Austria și Elveția să primească recomandări cu privire la mărimi pentru anumite articole de îmbrăcăminte, pe baza măsurătorilor lor corporale unice.

Adăugând două fotografii în care clientul poartă haine ajustate, Zalando este capabil să prezică măsurile corporale ale clienților pentru a-i ajuta să găsească mărimea potrivită.

Profitul Zalando s-a dublat în a doua jumătate a anului

În al doilea trimestru, profitul Zalando aproape s-a dublat, profitul EBIT ajustat crescând cu 87%, la 144,8 milioane de euro, comparativ cu cel înregistrat în urmă cu un an. Profitabilitatea a fost stimulată de o economie mai bună a comenzilor, pe fondul unor coșuri medii mai mari, ceea ce a dus la scăderea costurilor de îndeplinire a comenzilor. Marketingul mai concentrat al Zalando a contribuit de asemenea. În combinație, acest lucru a dus la o îmbunătățire cu 2,7 puncte procentuale a marjei EBIT ajustate, la 5,7%.

Volumul brut al mărfurilor (GMV) a scăzut cu 1,8%, la 3,7 miliarde de euro, într-un mediu dificil, veniturile scăzând cu 2,5%, la 2,6 miliarde de euro în al doilea trimestru, comparativ cu anul trecut. Lounge by Zalando, un club de cumpărături online care oferă clienților oferte pe termen limitat și reduceri la branduri premium și care reprezintă o componentă majoră a segmentului Offprice, a crescut din nou în al doilea trimestru, contribuind la o creștere de 16% a veniturilor la Offprice.

Citeste si:
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Zalando aduce noi branduri în platformă și te ajută să probezi cu inteligența artificială