Lectură de 4 minute

03 Feb 2021 - Știri și Noutăți

Workspace Studio, afaceri de 9 mil. euro în 2020. După investițiile din pandemie, extinderea în retail continuă și anul acesta

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Workspace Studio, companie specializată în soluÈ›ii de amenajare orientate către ergonomie È™i partener unic acreditat al Herman Miller în România, a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 9 milioane de euro. Rezultatele financiare au fost influenÈ›ate de pandemie, însă contextul a reprezentat cadrul ideal pentru o extindere accelerată către retail.

Dacă trimestrul II È™i o parte din trimestrul III din 2020 al au fost puternic afectate de incertitudinea din piață È™i schimbările din real-estate, în trimestrul IV compania Workspace Studio a reuÈ™it să recupereze prin oferirea de noi soluÈ›ii, adaptate contextului, pentru birourile ce au continuat să funcÈ›ioneze, dar È™i prin extinderea către B2C. Astfel, cifra de afaceri a Workspace Studio în 2020 s-a ridicat la 9 milioane de euro, în care segmentul B2C a reprezentat 7% din total, pondere în creÈ™tere față de 3% în 2019. Finalul de an a menÈ›inut dinamica pozitivă de după ridicarea restricÈ›iilor atât în B2C, cât È™i în proiectele B2B, ultimul trimestru aducând aproape 30% din cifra totală de afaceri.

"Împreună cu Allspace Interiors, subsidiara noastră specializată în lucrări de fitout, partiÈ›ii È™i pardoseli, am depășit 10 milioane de euro într-un an plin de incertitudini È™i în care nu am avut nici un proiect mare. Este încă un semn că, în ciuda unui oarecare declin al pieÈ›ei de birouri, clienÈ›ii caută produse È™i soluÈ›ii de calitate superioară È™i parteneri integri care să ofere servicii profesionale de înalt nivel", declară Horatiu Didea, Managing Partner al Workspace Studio.

Cele mai căutate produse la nivelul anului 2020 au rămas scaunele ergonomice de la Herman Miller, cu o dinamică accelerată pe fondul muncii la distanță È™i orientării angajatorilor către investiÈ›ii în ergonomie È™i calitate. Acestea sunt urmate de cabinele acustice care asigură intimitate È™i separare, precum È™i soluÈ›iile pentru purificarea aerului, accesate de companiile care au optat pentru păstrarea birourilor deschise È™i munca în sistem hibrid home & office.

De asemenea, companiile orientate către confortul È™i wellbeing-ul angajaÈ›ilor au direcÈ›ionat bugete către susÈ›inerea amenajării biroului ergonomic de acasă. InvestiÈ›ia medie susÈ›inută de angajatori a fost 1500 eur/angajat. Pe de altă parte, companiile care au demarat proiecte de reamenajare a birourilor s-au îndreptat mai mult ca niciodată către produse cu calitate ridicată, investiÈ›ia medie într-un post de lucru crescând cu circa 20% față de 2019 È™i depășind 1800 euro/post de lucru.

"Viitorul aparÈ›ine companiilor ai căror angajaÈ›i vor fi productivi într-un sistem de muncă hibrid, la birou È™i la distanță. 2021, an ce urmează restricÈ›iilor cauzate de pandemie, se conturează ca fiind unul în care spaÈ›iile devin mai aerisite È™i dezvoltă zone multifuncÈ›ionale. Birourile vor fi mai degrabă destinate muncii în echipă, transferului de know how, educatiei, integrării È™i luării deciziilor, decât muncii individuale de procesare, care va rămâne preponderent la distanță", a completat HoraÈ›iu Didea, Managing Partner Workspace Studio.

Investiții de 350.000 euro pentru extindere showroom

CreÈ™terea cererii de mobilier ergonomic pe segmentul rezidenÈ›ial în prima jumătate din 2020 a determinat Workspace Studio să se orienteze către piaÈ›a de retail. Compania a investit 100.000 euro în lansarea unui magazin online care cuprinde în stoc produsele cele mai solicitate de acest segment de clienÈ›i, respectiv scaunele ergonomice Herman Miller. În următorii 2 ani, acest segment este estimat să ajungă să genereze venituri de peste 1 milion de euro.

De asemenea, în 2020, Workspace Studio a investit 250.000 de euro în extinderea showroom-ului propriu, care a devenit un reper pentru tendinÈ›ele de pe piaÈ›a de birouri din 2021. SuprafaÈ›a totală ocupată de showroom în clădirea Sky Tower din zona de Nord a Capitalei a crescut astfel cu 45%, până la 550 de mp.

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru

"Ne aÈ™teptăm ca segmentul nostru de piață al amenajărilor orientate către ergonomie să crească, susÈ›inut atât de nevoia de regândire a spaÈ›iului de birou, dar È™i de nevoia amenajării zonelor de muncă în interiorul locuinÈ›ei Am decis să continuăm planul de extindere a showroom-ului, în ciuda perioadei incerte de la mijlocului anului trecut, pentru a putea expune o varietate mai mare de produse È™i soluÈ›ii adaptate contextului actual È™i birourilor prezentului È™i viitorului", adaugă HoraÈ›iu Didea.

"SuprafeÈ›ele birourilor vor fi reduse în medie cu circa 30%, pentru că vor deservi un număr mai redus de angajaÈ›i care merg zilnic la birou. Însă ca design vor fi mai aerisite, mai confortabile È™i mai orientate către wellbeing, cu alte cuvinte, mai ergonomice. Companiile deja investesc mai mult în calitate È™i în design care să asigure mediul propice pentru socializare, conectare, inovaÈ›ie È™i luarea deciziilor. Mai mult decât atât, spaÈ›iile trebuie să asigure condiÈ›ii de muncă în siguranță È™i sănătatea angajaÈ›ilor, de aceea materialele de calitate, care suportă curățare È™i igienizare repetată sunt mai căutate ca oricând", a mai spus HoraÈ›iu Didea.

Workspace Studio este distribuitor de mobilier de birou de înaltă calitate È™i ergonomie È™i Dealer Partner Autorizat unic al Herman Miller în România.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  Workspace Studio, afaceri de 9 mil. euro în 2020. După investiÈ›iile din pandemie, extinderea în retail continuă È™i anul acesta