Lectură de 4 minute

27 Oct 2022 - Știri și Noutăți

White Image: Retailerii așteaptă vânzări cu până la 200% mai mari de Black Friday

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Retailerii din România se așteaptă de Black Friday 2022 la o creștere a vânzărilor între 60% și 200% din campaniile promoționale transmite prin email și SMS, comparativ cu o perioadă fără reduceri, arată datele White Image, companie de email marketing de pe piața locală. Cele mai active companii de Black Friday sunt din domeniile electro-IT, fashion, beauty, travel, auto și banking.

Sursa foto: White Image

De Black Friday 2022, cele mai folosite canale de promovare și vânzare sunt email-ul și SMS-ul, în care companiile investesc între 3.000 și 15.000 de euro pentru comunicare. În medie, un retailer trimite între 3 și 7 email-uri cu conținut diferit, înainte și în timpul weekendului de Black Friday, respectiv două SMS-uri, pentru anunțarea ofertelor.

Pentru a-și maxima șansele de dublare a vânzărilor față de o zi obișnuită, retailerii încep pregătirea campaniilor promoționale cu 3-4 luni înainte de Black Friday 2022, construindu-și strategia de promovare pornind de la baza de date despre clienții lor.

Retailerii care nu își pregătesc din timp baza de date pentru campania de Black Friday și care nu comunică clar si structurat în aceasta perioadă, ar putea sa piardă oportunitatea de a avea vânzari cu până la 60% mai mari sau chiar mai mari.

Retail jobs

Andrei Georgescu, co-fondator White Image

La ediția Black Friday de anul acesta retailerii vor include toate categoriile de produse, așteptându-se la o creștere a valorii medii a comenzii cu aproximativ 20%, pentru aproape același număr de produse, comparativ cu anul trecut, creșterea valorii fiind influențată de inflație.

De asemenea, în magazinele online, de Black Friday sunt așteptate reduceri și la produsele din colecțiile noi. Pe lângă electronice, electrocasnice, fashion, produse cosmetice și vacanțe, vor exista promoții și pentru mașini și piese auto și pentru diverse servicii.

Totodată, în perioada campaniilor de Black Friday, băncile cresc numărul de rate de la 6-12 la 20 sau chiar 36 de rate, pentru achiziții prin carduri de cumpăraturi în numeroase magazine.

Citeste si:
GLAMI Fashion (Re)search: Retailerii vor recurge și la restructurări pentru a face față inflației, în 2023
GLAMI Fashion (Re)search: Retailerii vor recurge și la restructurări pentru a face față inflației, în 2023

Recomandări pentru Black Friday 2022

În campania de reduceri Black Friday, retailerii trebuie să pună în aplicare o serie de tactici pentru a-și crește vânzări.

“Black Friday este cel mai bun moment din an pentru creșterea vânzărilor și în alte campanii, pe întreg anul. Organizată de timp și în mod strategic, pornind de la creșterea și organizarea temeinică a bazei de date a clienților, campania de Black Friday devine mai mult decât câteva zile de vânzări intensive, devine o rampă de lansare a unor noi oportunități de vânzare și de business pe termen lung”, punctează Grațiela Lupu, Managing Partner White Image.

Aceasta le recomandă retailerilor să țină cont de următoarele aspect pentru maximizarea rezultatelor:

  • crearea unei strategii de email marketing, motorul vânzărilor în online, prin organizarea bazei de date: retailerii care nu se pregătesc din timp riscă să piardă cea mai mare oportunitate a anului, aceea de a colecta date importante despre clienții deja aflati în baza de date, dar și date despre noi clienți. Creșterea bazei de date nu este utilă doar de Black Friday, 2022, ci pe parcursul întregului an, cu fiecare campanie

  • continuarea comunicării cu clienții activi și renunțarea la cei inactivi – cei care vor cumpăra de Black Friday sunt cei care au cumpărat și în campaniile anterioare, existând șanse prea mici ca cei inactivi să facă achiziții cu această ocazie

  • tratarea specială a clienților existenți – anunțarea în avans a reducerilor pentru a nu se confrunta cu problema lipsei de stoc si/sau un discount suplimentar pentru clienți

  • planificarea unei comunicări în perioada pre-campanie pentru anunțarea campaniei de Black Friday, anunțarea graduală a diverselor produse disponibile în ofertă, informări privind cantitățile disponibile și epuizarea stocului

  • crearea unui conținut care poate fi dinamic, ca de exemplu actualizarea stocurilor dinamic, în timp real în email printr-o nouă tehnologie disponibilă, numită AMP, anunțarea expirării unei oferte și înlocuirea cu o altă ofertă pentru clienții care încă nu au deschis emailul

  • folosirea unui design simplificat pentru newsletterele trimise și testarea din timp – cele mai convigătoare layout-uri sunt cele simple, clare, user friendly, care invită la achiziție pe loc; prin urmare, trebuie evitate layout-urile cu animații sau cu un conținut prea încărcat

  • alegerea unor subiecte clare pentru emailurile care vor fi trimise, care să nu comunice doar ideea de reducere, ci și pentru ce este reducerea, ce problemă rezolvă sau ce nevoie a clienților îndeplinește

  • comunicarea empatică și conectarea publicul țintă, care întâmpină anumite probleme sau are anumite nevoi pentru care există soluții: este utilă comunicarea segmentată, în care să fie identificate interesele clienților și prin care să fie expuse produsele sau serviciile dorite de aceștia

Fondată în 2003, White Image o companie de email marketing în România. Compania oferă servicii de email marketing, creare și concepere campanii de marketing, SEO și alte servicii de promovare pentru sute de clienți din România, Europa și Asia, din domeniile auto, banking, travel, retail, ecommerce, pharma și altele.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  White Image: Retailerii așteaptă vânzări cu până la 200% mai mari de Black Friday