Lectură de un minut

27 Apr 2022 - Știri și Noutăți

Veniturile producătorului de vin Purcari au crescut în 2021, iar România a fost principalul motor de creștere

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Veniturile producătorului de vin Purcari s-au majorat cu 22% în 2021 la 248,1 milioane de lei, cea mai mare contribuție având-o piața din România, care a crescut cu 18%, reprezentând 52% din vânzările de produse. Vânzările din Moldova au crescut cu 61% anul trecut, iar cele din Polonia, a treia cea mai mare piață pentru Purcari, au scăzut cu 18%.

Grupul a mizat pe segmentul premium din portofoliu, gama de vin Purcari, care a crescut cu 29%, urmată de coniacul Bardar, care a înregistrat o creștere de 22%.

Cheltuielile de marketing au crescut cu 34%, iar profitul companiei a scăzut cu 13%, până la 51,3 milioane de lei.

În 2021, Purcari a cumpărat o participație de 10% din 8Wines.com, un retailer online de vin, care livrează în 40 de piețe, în special în Europa, dar și în Australia și Singapore. Crama Ceptura, parte din Purcari Wineries, a cumpărat anul trecut Vinoteca Gherasim Constantinescu, un cultivator de viță de vie din Dealu Mare, care are 73,6 hectare de teren, dintre care circa 55 sunt cultivate cu viță de vie matură.

Comparativ cu 2020, în 2021, recolta a crescut cu 55%, revenindu-și după doi ani de secetă. Anul trecut, în România s-a înregistrat o recoltă record, în timp ce sectorul HoReCa și-a revenit parțial, după restricțiile impuse de pandemie.

Conducerea companiei se așteaptă să facă față provocărilor sanitare și celor militare care ar putea urma, în contextul războiului Rusia-Ucraina și al pandemiei de Covid-19. Din 2021, vânzările către Rusia, Ucraina și Belarus reprezintă mai puțin de 5,4% din total.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Veniturile producătorului de vin Purcari au crescut în 2021, iar România a fost principalul motor de creștere