De la debutul pandemiei, compania s-a concentrat canalele Delivery și Drive-Thru, care continuă să servească mâncare prin KFC Delivery, KFC Drive Thru și Pizza Hut Delivery în România, Italia și Republica Moldova. În timp ce impactul inițial a fost o scădere cu 80% a vânzărilor față de anul precedent (în primele trei săptămâni de restricții), în prezent, nivelul actual al vânzărilor este de 65% sub nivelul anului trecut.
Sphera operează în prezent 82 de restaurante (dintr-un total de 154), din care 46 restaurante KFC în România, 10 restaurante KFC în Italia, 1 restaurant KFC în Republica Moldova, 20 restaurante Pizza Hut și 5 restaurante Taco Bell.
Profitul operațional al restaurantelor a ajuns la 7,4 milioane de lei în primul trimestru din 2020 (reprezentând 3,8% din vânzări), în scădere cu 66% comparativ cu anul precedent, în timp ce rezultatul operațional a înregistrat o pierdere de 6,5 milioane de lei, comparativ cu un profit de 8,7 milioane de lei în anul anterior.
Profit în scădere cu aproape 70%
EBITDA normalizat a scăzut cu 77% Y/Y, la 3,5 milioane de lei în primul trimestru din 2020, ca urmare a scăderii vânzărilor, pe fondul măsurilor generale de izolare. Pierderea netă a atins nivelul de 9,6 milioane de lei în primele trei luni din 2020, comparativ cu un profit net de 5,1 milioane de lei în perioada similară de anul trecut.
„Am întărit controlul asupra cheltuielilor noastre operaționale, utilizând nu numai sprijinul acordat de Guvernele României și Italiei, dar și prin angajarea în negocieri de bună credință cu proprietarii de spații comerciale și furnizorii de alte servicii către restaurantele noastre și către serviciul administrativ”, a declarat Valentin Budeș, director financiar.
Sphera Franchise Group și-a restrâns operațiunile restaurantelor din România în data de 18 martie, ca urmare a ordinului emis de Ministerul Afacerilor Interne, care a interzis servirea preparatelor în spații închise. Grupul a decis implementarea unor măsuri suplimentare de siguranță în toate restaurantele sale din țară.
De la începutul pandemiei, compania a donat 100.000 de euro pentru echipamente medicale către Crucea Roșie Română și a livrat mese zilnic de la brandurile KFC și Pizza Hut pentru o parte dintre angajații Institutului Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” și Direcției Publice de Sănătate din București. În plus, compania a redirecționat o parte din materia sa primă (produse alimentare) către diferite organizații din București și din țară, care susțin persoane provenind din medii dezavantajate.