Lectură de 2 minute

10 Jun 2021 - Știri și Noutăți

Vânzările Inditex, proprietarul magazinelor Zara și Bershka, au scăzut cu un miliard de euro în această primăvară

Roxana Vasile

Inditex, compania-mamă a magazinelor Zara și Bershka, a înregistrat vânzări cu un miliard de euro mai puțin în primăvara acestui an comparativ cu perioada similară de dinaintea pandemiei de coronavirus. Cu toate acestea, există o redresare clară, având în vedere măsurile de relaxare, notează Retail Detail. 

Inditex a depășit aștepările în primul trimestru, din luna februarie până la sfârșitul lunii aprilie. 

Deși vânzările au fost cu un miliard de euro mai mici decât în 2019, suma de 4,9 miliarde de euro raportată este semnificativ mai mare decât au prevăzut analiștii. Mai mult, a fost constatată o creștere de 48% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut, când multe magazine au fost închise sau au avut un program limitat. Și vânzările online ale companiei au crescut semnificativ, cu 67%.

Profitul net al retailerului a ajuns la 421 milioane de euro în ultimul trimestru al anului trecut, dar mult mai mic comparativ cu perioada pre-pandemică, atunci când profitul ar fi fost de trei ori mai mare. 

,,Recuperare progresivă” pentru Inditex

,,Rezultatele arată o redresare progresivă chiar dacă am fost afectați din punct de vedere material, având în vedere situația sanitară, odată cu închiderea temporară a magazinelor fizice de pe piețele mari precum Franța, SUA, Germania, Italia, Portugalia și Brazilia", au transmis reprezentanții Inditex pentru Reuters.

Citeste si:
Vânzările PepsiCo au crescut cu 24% în al doilea trimestru din acest an

În prima săptămână a lunii iunie a acestui an, vânzările au fost considerabil mai mari comparativ cu acceași perioadă a anului trecut, cu o creștere de 5% și față de 2019.

Criza pandemică a reprezentat o provocare pentru companie, având în vedere că Inditex se concentrează pe sectorul fashion și nu pe hainele purtate în casă. Și vânzările din mediul online au fost afectate de pandemie, cu un procent de 14% mai mic față de 2019.

Între timp, 98% din toate magazinele din întreaga lume și-au reluat activitatea, ceea ce a dus în mod vizibil la o cerere crescută a pieței. Însă, nu se știe cât va mai dura această cerere pe piața de retail. 

Citeste si:
Grupul de produse de lux LVMH cumpără 60% din acțiunile casei italiene de modă Etro
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Vânzările Inditex, proprietarul magazinelor Zara și Bershka, au scăzut cu un miliard de euro în această primăvară