Lectură de 4 minute

06 Oct 2021 - Știri și Noutăți

Vânzările de articole home&deco, sportive, IT&electronice, cele mai spectaculoase creșteri anul acesta: „Probabil că finalul de an va aduce creșteri și mai accentuate”

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Numărul comenzilor în perioada ianuarie – septembrie 2021 a crescut cu 54% față de anul precedent, în timp ce în valoarea comenzilor plasate s-a înregistrat o creștere de 76%, arată datele MerchantPro, platformă ce oferă soluții Saas pentru eCommerce.

La nivelul celor peste 1.500 de magazine de pe platform locală de e-commerce, cele mai active segmente de piață au fost fashion & accesorii, IT&electronice, sport și home&deco, unde creșterile au ajuns și până la 190%.

Cea mai dinamică lună din punct de vedere al comenzilor în primele opt luni ale anului a fost luna mai. Pe domenii, în prima parte a anului, cele mai multe comenzi au înregistrat magazinele de pe segmenul home&deco, pictură și artă, bijuterii și artizanat, iar odată cu venirea verii au crescut comenzile pe segmentele sport, IT și electronice, fashion și accesorii, frumusețe și sănătate.

„Dinamica din online, care nu s-a diminuat odată cu îndepărtarea de momentul declanșării pandemiei, ne confirmă că ne îndreptăm spre digitalizarea obiceiurilor de consum. Diferența o va face experiența consumatorului pe site, de la browsing, comandă și metode de plată diversificate și până la livrare, retur și politica de marketing. Consumatorii schimbă frecvent magazinele preferate dacă nu își găsesc produsele dorite, un preț corect, o livrare rapidă sau pur și simplu o experiență bună pe site”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Produsele home&deco și electrocasnicele, vedetele acestui an

Față de anul precedent, cea mai mare creștere a fost înregistrată în valoarea și numărul comenzilor pe segmentul IT&electronice, aproape o triplare (+194%) în valoarea comenzilor înregistrate, respectiv 159% creștere în numărul acestora, arată datele MerchantPro.

Comenzile pe segmentul de home&deco aproape s-au dublat față de 2020 (+95%), în timp ce valoarea comenzilor înregistrate a crescut cu 126%.

Numărul comenzilor de articole sportive a crescut anul acesta cu 57%, în timp ce creșterea înregistrată la nivel de valoare a comenzilor a fost de 85%. Pe segmentul fashion & accesorii s-au înregistrat cu 42% mai multe comenzi, procent menținut și la nivel de valoare a comenzilor.

Cea mai mare valoare a coșului mediu s-a înregistrat pe segmentul IT&electronice, de 156 euro, în creștere cu 14% față de aceeași perioadă din 2020. Valoarea medie a comenzilor de pe segmentul home&deco a înregistrat o dinamică similară, cu creștere 15%, situându-se în perioada ianuarie -septembrie 2021 la 119 euro.

Citeste si:
evoMAG: Românii optează din ce în ce mai mult pentru asigurare pentru produsele comandate
evoMAG: Românii optează din ce în ce mai mult pentru asigurare pentru produsele comandate

Pe domeniul fashion&accesorii se remarcă o stagnare la nivelul comenzii medii, la 30 euro. Comanda medie pentru articole sportive a avut însă o creștere de 18%, până la 82 euro.

Digitalizarea micilor afaceri

Pandemia a adus și trecerea în online și a multor afaceri locale, de mici dimensiuni, din zona artizanat și bijuterie: „Asistăm la digitalizarea afacerilor locale, de familie, un pas important pentru creșterea productivității și performanței micilor întreprinzători. În lunile următoare vom vedea creșteri accentuate ale vânzărilor online pe magazinele artizanilor, designerilor și creatorilor locali”, consideră Arthur Rădulescu.

Crește eCommerce-ul în perioada cadourilor

La nivel general, creșterea este susținută și continuă, nefiind influențată major de sezonalitate.

În perioadă iunie - august 2021, respectiv lunile de vară când de obicei există o scădere pe zona de e-commerce, la nivelul magazinelor de pe platforma MerchantPro s-a înregistrat o creștere de 49% în numărul comenzilor year over year, respectiv o creștere de 66% în valoarea acestora.

Astfel, pe perioada verii, verticalele fashion&accesorii și articole sportive au avut creșteri de 50%, respectiv 65% din perspectivă valorică. Vânzările de bijuterii la magazinele din platforma MerchantPro au crescut cu 73%, în timp ce cifrele de pe home&deco s-au dublat.

„Afinitatea pentru cumpărăturile online s-a menținut în această vară, s-au înregistrat creșteri neașteptate pe cele mai multe domenii. Probabil că finalul de an, marcat de evenimentele de shopping cele mai importante și perioada cadourilor, va aduce creșteri și mai accentuate. Online-ul va rămâne superstar în retail și în următoarele luni”, a declarat Arthur Radulescu, CEO și fondator MerchantPro.

Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, iar peste 5.000 magazine online i-au utilizat funcționalitățile în cei peste 10 ani de prezență pe piață.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități de ecommerce.

În 2020, platforma Merchant Pro a generat venituri de 625.000 de euro, în creștere cu 25% față de 2019. Numărul magazinelor online active care folosesc platforma SaaS de eCommerce MerchantPro depășește 1.500.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Vânzările de articole home&deco, sportive, IT&electronice, cele mai spectaculoase creșteri anul acesta: „Probabil că finalul de an va aduce creșteri și mai accentuate”