Lectură de 3 minute

28 Oct 2020 - Știri și Noutăți

Vânzările de pachete de rewards către companii au crescut cu 20% pentru angajați, pe fondul muncii de acasă

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Vânzările pentru inițiativele de reward și recognition specifice segmentului B2B au crescut cu peste 20% față de perioada similară a anului trecut Astfel, valoarea medie s-a dublat în primele nouă luni ale anului, arată datele magazinului online de cadouri experiențiale, Complice.ro.

Majoritatea instrumentelor accesate de companii au fost online, la distanță (evenimente, premii și cadouri), ca urmare a noului context de muncă remote.

Evoluția contextului pandemic a confirmat tendința înregistrată în prima jumătate a anului, de a muta cea mai mare parte dintre initiativele dedicate angajaților, clienților și partenerilor în zona online. Astfel, segmentul B2B al Complice.ro reprezintă la finalul lunii septembrie 65% din vânzările înregistrate în această perioadă. Urmare a implementării unor soluții pentru conectarea echipelor care funcționează remote și pentru menținerea legăturilor cu partenerii de afaceri, valoarea medie a comenzii s-a dublat față de perioada similară din 2019, deși numărul acestora a scăzut cu 22% față de același interval.

"Anul acesta am remarcat un interes crescut începând cu luna iulie. Companiile orientate către angajați mizează pe evenimente experiențiale online de grup pentru conectarea echipelor și menținerea engagementului acestora, pe premii experiențiale individuale ca modalitate de reward, dar și pe workshopuri dedicate stării de wellbeing a acestora, pe fondul a mai bine de 6 luni de work from home. Pe de altă parte însă, procesul decizional are o durată mai mare, semn că majoritatea companiilor sunt prudente în alocarea bugetelor, a declarat Oana Pascu, fondator Complice.ro.

În această perioadă, de multe ori când au dorit să își recompenseze angajații și/sau partenerii, companiile au apelat la cadouri corporate de tip concept. Acestea au fost folosite pentru a înlocui întâlnirile clasice de business sau pentru a surprinde și recompensa loialitatea partenerilor de business.

Atunci când au apelat la experiențe, cel mai mare interes l-au stârnit cocktail party-urile virtuale, cinele festive remote, atelierele online de cooking, sesiunile de coaching individuale sau de echipă, dar și experiențele orientate către părinți, cum ar fi workshopuri cu specialiști în parenting.

Contextul actual a influențat și decizia de achiziție pe segmentul B2C. Aici s-a înregistrat o scădere de 20% în numărul de comenzi, inclusiv pe fondul restricțiilor care afectează activitatea unora dintre partenerii Complice.ro. Astfel, a crescut rata de adopție a cadourilor experiențiale online, zona experiențelor offline individuale rămânând însă dominantă. Pe acest fond, Complice.ro a lansat la începutul lunii octombrie o categorie nouă de produse, sub denumirea Flexibox – pachete cu mai multe variante de experiențe dintre care clientul o poate alege pe cea dorită și potrivită. Acestea sunt împărțite pe trei zone de preț, pornind de la 250 de lei.

Conceptul de experiențe la alegere era implementat deja în oferta Complice.ro pe segmentul corporate, unde s-a pliat foarte bine pe tipicul clienților-companii, care nu puteau cunoaște în detaliu preferințele fiecărui angajat sau nu aveau date despre cine va câștiga un anumit premiu. Cele mai accesate experiențe în această perioadă pe segmentul B2C au fost cele care implică adrenalină, cele gourmet (ateliere private online sau offline de cooking, wine tasting etc), ludice (experiențe de realitate virtuală, escape rooms etc), driving pe circuit sau cadouri cu celebrități (mesaje personalizate, întâlniri inspiraționale etc).

Citeste si:
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România

Pentru finalul acestui an, Complice.ro estimează că se va menține peste pragul de 100.000 euro cifră de afaceri. Impactul negativ resimțit în trimestrele II și III urmează să fie compensat prin creșterea din primul trimestru și creșterea potențială din sezonul de cadouri (trimestrul IV).

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Vânzările de pachete de rewards către companii au crescut cu 20% pentru angajați, pe fondul muncii de acasă