Lectură de 2 minute

18 Feb 2022 - Știri și Noutăți

Vânzările Carrefour România au crescut în 2021 cu 2%, până la 2,35 miliarde de euro, după scăderea din ultimele trei luni

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Vânzările din România ale francezilor de la Carrefour au crescut per total, în anul 2021, cu 2%, ajungând la 2,3 miliarde de euro, după ce au înregistrat o scădere pe final de an, potrivit rezultatelor financiare publicate de companie.

În România, vânzările Carrefour au ajuns la 2,35 miliarde de euro, în 2021, în creștere cu 2% like for like. Țara noastră înregistrează a două creștere dintre piețele europene în care grupul este prezent, după Polonia, care a raportat o majorare a vânzărilor de 3%. După România, în clasamentul bazat pe majorarea afacerilor urmează Spania, Italia și Belgia, care au vânzări mai mari decât România și Polonia.

Comparativ cu 2019, vânzările au crescut cel mai mult în Spania (6,7%), România și Belgia (4,1%) și Polonia (2,3%) și au scăzut în Italia, cu 8,2%.

Vânzări în scădere pentru Carrefour în ultimul trimestru din 2021

În perioada octombrie-decembrie 2021, vânzările Carrefour din România au scăzut cu 3,3% față de perioada similară a anului anterior și cu 1,8% față de ultimul trimestru din 2020, ajungând la 631 de milioane de euro. Grupul argumentează scăderea vânzărilor prin accesul restricționat în hipermarketurile din mall al persoanelor care nu au certificatul verde, începând din luna octombrie.

Retail jobs

În anul 2021, grupul Carrefour a înregistrat vânzări în creștere cu 2,3%, susținute de piețele din Franța, Spania și Brazilia și a ajuns la 81,2 miliarde de euro. Activitatea din online a vânzărilor de alimente s-a majorat și ea cu 20%.

Anul trecut, grupul a deschis 2.994 de magazine de proximitate pe toate piețele în care este prezent. Anul acesta, planul este de a inaugura peste 2.700 de unități de proximitate.

În 2021, compania a deschis în România trei hipermarketuri, un supermarket și 23 de magazine express și a ajuns la o rețea de 365 de magazine, cu 43 de hipermarketuri, 188 de supermarketuri, 108 magazine expres și 26 de magazine Supeco.

Carrefour este al treilea cel mai mare retailer alimentar din România, după cifra de afaceri, primele locuri în clasament fiind ocupate de Lidl și Kaufland. Compania a trecut de pragul de 9 miliarde de lei, în 2020, când a angajat 313 persoane, potrivit unei analize realizate de Retail.ro. La finalul anului 2020, francezii aveau la nivel local 10.523 de salariați și un profit de 235,5 milioane de lei.

Citeste si:
Alexandrion Group îşi extinde portofoliul de importuri cu vodca Chopin, produsă într-o distilerie artizanală din Polonia
Alexandrion Group îşi extinde portofoliul de importuri cu vodca Chopin, produsă într-o distilerie artizanală din Polonia

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Vânzările Carrefour România au crescut în 2021 cu 2%, până la 2,35 miliarde de euro, după scăderea din ultimele trei luni