Lectură de 5 minute

08 Apr 2022 - Știri și Noutăți

Upfield este prima companie alimentară care își anunță public amprenta de metan și își propune să renunțe la pastic în 95% din ambalaje până în 2030

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Producătorul de produse pentru tartinat și brânzeturi vegetale Upfield, cu peste 100 de mărci în portofoliu, printre care Rama, Delma și Becel prezente în România, este prima companie importantă din sectorul alimentar și agricol care își dezvăluie amprenta de metan, solicitând în același timp celorlalte companii din domeniu să facă același lucru.

În condițiile în care Programul ONU pentru Mediu (UNEP) propune o reducere a emisiilor de metan cu 45% până în 2030 pentru a atinge obiectivul de limitare a încălzirii la 1,5 grade Celsius, Upfield subliniază importanța transparenței corporative și a colaborării pentru limitarea efectelor dezastruoase ale schimbărilor climatice.

Metanul este un gaz cu efect de seră puternic, de peste 80 ori mai puternic decât dioxidul de carbon (CO2) pe o perioadă de 20 de ani, ceea ce înseamnă că trebuie să reprezinte o prioritate. Acesta se descompune mai repede în atmosferă, dar are un impact pe termen scurt mult mai mare. În consecință, diminuarea emisiilor de metan ar putea avea un impact rapid asupra reducerii încălzirii globale.

Upfield a luat decizia de a măsura și de a face publică amprenta sa de metan pentru a demonstra că este un demers fezabil și simplu, lansând totodată un îndemn la acțiune pentru factorii de decizie politică și companii, după deciziile luate în cadrul Conferinței ONU privind schimbările climatice (COP26). Upfield a colaborat cu firma de consultanță Anthesis, care reunește cea mai importantă comunitate de experți în sustenabilitate la nivel mondial, pentru a dezvolta metodologia care permite urmărirea și măsurarea emisiilor de metan și a planurilor ulterioare de reducere.

Retail jobs

Potrivit calculelor, metanul formează 7,5% – 0,237 milioane de tone de dioxid de carbon echivalent – din inventarul total de gaze cu efect de seră al Upfield, majoritatea provenind din producția de ingrediente (emisii din domeniul 3). Având în vedere evaluarea surselor primare ale emisiilor sale de metan, Upfield își propune eliminarea produselor lactate din lanțurile sale globale de aprovizionare în următorii ani.

Lactatele reprezintă aproximativ 1% din ingredientele Upfield ca volum, dar sunt responsabile de 8% din emisiile de gaze cu efect de seră, dintre care o mare parte sunt emisii de metan.

Eliminarea completă a lactatelor, renunțarea la combustibili fosili în fabrici și logistică, precum și monitorizarea amprentei de metan a fermelor care fac parte din lanțul de aprovizionare al companiei sunt măsurile prin care Upfield vizează să-ți reducă emisiile.

Upfield îndeamnă și alte companii alimentare și de băuturi să măsoare amprenta de metan și să facă demersuri pentru reducerea acesteia, inclusiv prin diversificarea ofertei de produse astfel încât să includă alternative la carne și lactate, prin inovații în metodele de producție și trecerea de la combustibilii fosili la energia regenerabilă.

Citeste si:
Simtel Team va construi centrale fotovoltaice pentru producătorul de carne Carmistin
Simtel Team va construi centrale fotovoltaice pentru producătorul de carne Carmistin

„În cadrul COP26 au avut loc discuții importante pe tema urgenței cu care trebuie să acționăm având în vedere rolul metanului în încălzirea globală, discuții care s-au concentrat asupra combustibililor fosili, în timp ce emisiile de metan din sectorul alimentar și agricol au fost trecute cu vederea. Upfield a decis să își anunțe amprenta de metan pentru a stabili astfel un precedent în sectorul alimentar la acest capitol. Dorim să contribuim la dezvoltarea unei metodologii pentru măsurarea emisiilor de metan și să încurajăm acțiunile care vizează reducerea rapidă a acestui gaz cu efect de seră. Suntem deschiși discuțiilor pe această temă”, a declarat Sally Smith, director global pentru sustenabilitate și ESG al Upfield.

„Adoptarea unei alimentații care generează o amprentă de metan scăzută este unul dintre cele mai simple lucruri pe care le putem face pentru a combate schimbările climatice pe termen scurt. Tot mai multe studii au arătat că o dietă bazată pe plante este mai bună pentru sănătate și pentru planetă. Specialiștii noștri în agricultură și în lanțul de aprovizionare, sprijiniți de echipele noastre Zero Net, salută oportunitatea de a lucra cu companii precum Upfield care doresc să fie deschizătoare de drum în ceea ce privește reducerea emisiilor de metan”, a subliniat Tim Croker, consultant principal Anthesis.

Upfield va renunța la 95% din plasticul din ambalaje

Potrivit Climate & Clean Air Coalition și Global Methane Assessment (2021) al UNEP, sectorul agricol este cel mai mare poluator cu metan, fiind responsabil de 40% din emisiile antropice (emisiile din gestionarea gunoiului de grajd și fermentație enterică ridicându-se la aproximativ 32%). Angajamentele asumate în cadrul COP26 din noiembrie 2021 s-au concentrat în primul rând pe industria petrolului și gazelor, în timp ce alte sectoare - cum ar fi cel alimentar și agricultura - au fost ignorate.

Upfield și-a asumat angajamentul de a-și reduce amprenta totală de gaze cu efect de seră cu 25% până în 2030 și de a ajunge la nivelul net zero până în 2050. De asemenea, compania va renunța la plastic în 95% din ambalaje până în 2030 și va introduce etichete cu amprenta de carbon pentru multe dintre produsele sale, astfel încât oamenii să poată înțelege impactul alegerilor alimentare pe care le fac.

Upfield este producătorul numărul unu de produse pentru tartinat și brânzeturi vegetale, cu peste 100 de mărci, printre care Rama, Delma și Becel prezente în România. Misiunea Upfield este aceea de a face oamenii mai sănătoși și mai fericiți cu alimente vegetale gustoase, care sunt prietenoase cu mediul înconjurător. Cu sediul central la Amsterdam, compania este prezentă în peste 95 de țări, are 14 puncte de producție la nivel mondial și peste 4200 de angajați. Upfield este din 1871 lider al categoriei de tartinabile. Compania dorește să sprijine consumatorii să facă alegeri alimentare care să ajute planeta să prospere.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Upfield este prima companie alimentară care își anunță public amprenta de metan și își propune să renunțe la pastic în 95% din ambalaje până în 2030