Lectură de 2 minute

22 Nov 2021 - Știri și Noutăți

Unilever vinde divizia de ceai, printre care și brandul Lipton, pentru 4,5 miliarde de euro

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Unilever își vinde divizia de ceai către CVC Capital, pentru 4,5 miliarde de euro, la doi ani de la anunțul prin care afirma că vrea să renunțe la brandurile din portofoliu, scrie Retail Detail. Printre branduri se numără Lipton și Pukka.

CVC Capital, firma de capital privat, a câștigat a doua rundă a unei licitații, după ce le-a depășit pe cele ale firmelor rivale de cumpărare, inclusiv Advent și Carlyle și un consorțiu format între Cinven și Autoritatea de Investiții din Abu Dhabi. Era de așteptat ca divizia de ceai să aducă patru miliarde de lire sterline, puțin mai mult decât prețul actual care este de aproximativ 3,7 miliarde de lire sterline.

Acordul urmează să fie aprobat în a doua jumătate a anului 2022. Cu toate acestea, acordul nu va include și piețele Nepal și Indonezia, unde Unilever își va păstra businessul pe această divizie. De asemenea, potrivit Unilever, Lipton va rămâne un joint venture, un brand deținut de PepsiCo și Unilever.

În 2019, Unilever a conceput planurile de vânzare, chiar dacă compania a negat ulterior. Marca dorește să se concentreze mai mult pe activități de creștere și expansiune, a transmis CEO-ul Alan Jope cu privire la această decizie.

Una dintre cele mai mari companii de ceai din lume, Ekaterra, car are 34 de mărci de ceai în portofoliu, va fi vândută câtre CVC Capital Partner. Mărci precum Lipton, PG tips, Pukka, T2 și Tazo, se numără printre brandurile din portofoliu, și au realizat o cifră de afaceri de două miliarde de euro în 2020.

Pev Hooper, managing partner la CVC, consideră totuși că pot accelera creșterea companiei de ceai.

”Ekaterra este o afacere construită pe baze solide ale mărcilor de top și o abordare orientată către un scop pentru produsele, oamenii și comunitățile sale. ekaterra este bine poziționată pe o piață atractivă pentru a-și accelera creșterea viitoare și pentru a conduce dezvoltarea durabilă a categoriei”, a spus Pev hooper, managing partner la CVC.

Unilever, înființat în 1930, este unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimentte și produse de îngrijire personală. Compania are operațiuni în peste 100 de țări și vânzări în peste 180 de țări.

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru

În regiunea din sud-centru, grupul Unilever desfăşoară operaţiuni pe pieţele produselor alimentare, de îngrijire personală şi de îngrijire a locuinţei, prin Unilever South Central Europe şi Unilever România.Unilever South Central Europe, cu sediul în Bucureşti, coordonează operaţiunile de marketing şi vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova. Unilever România coordonează operaţiunile de pe platforma industrială de la Ploieşti.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Unilever vinde divizia de ceai, printre care și brandul Lipton, pentru 4,5 miliarde de euro