Lectură de 3 minute

03 Dec 2020 - Știri și Noutăți

Unilever testează săptămâna de lucru de patru zile în Noua Zeelandă

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Unilever, unul dintre cei mai mari jucători din industria bunurilor de larg consum, va testa săptămâna de lucru de patru zile în filiala din Noua Zeelandă. Conceptul are în vedere creșterea productivității, în raport cu bunăstarea și satisfacția lucrătorilor.

Unilever a devenit cea mai recentă companie importantă care testează săptămâna de lucru de patru zile, având la bază ideea că munca flexibilă, testată în pandemie, este viitorul afacerilor, relatează CNN.

Unilever produce și distribuie produse de curățenie în Noua Zeelandă, unde are 81 de angajați, reprezentanții companiei anunțând că vor testa orele de lucru mai scurte pentru tot personalul. Aceștia vor fi lăsați să decidă în care dintre cele patru zile ar prefera să lucreze în fiecare săptămână, fără ca salariul să le fie modificat.

Procesul începe luna aceasta și va fi implementat timp de un an. Progresul angajaților va fi urmărit de Universitatea de Tehnologie Sydney din Australia și va studia efectele programului asupra persoanelor. În urma analizei datelor, compania va decide dacă modul de lucru va fi extins la o scară mai largă în toate țările în care are sedii, inclusiv în România.

“Sperăm că procesul va face că Unilever să fie prima companie globală care îmbrățișează modalități de lucru cu beneficii tangibile pentru personal și pentru afaceri", a declarat Nick Bangs, directorul general al filialei. „Acesta este un moment interesant pentru echipa noastră și o validare a rolului catalizator pe care Covid-19 l-a jucat în schimbarea practicilor standard de lucru.”, a completat acesta.

Anul acesta, brandurile deținute de Unilever au anunțart investiția de 1 miliard de euro într-un nou fond pentru climă și natură.

Unilever nu este prima firmă care adoptă această practică în Noua Zeelandă. În 2018, compania locală Perpetual Guardian a testat conceptul și l-a adoptat definitiv, mulțumită fiind de rezultate. Bangs a spus că echipa sa s-a inspirat din concluziile acestui studiu de caz și a început să „creadă că vechile moduri de lucru sunt depășite”.

Companiile mari din alte părți ale lumii încep și ele să se alăture trendului. Anul trecut, echipa Microsoft (MSFT) din Japonia a experimentat închiderea birourilor sale în fiecare vineri din august și a oferit tuturor angajaților o zi de concediu suplimentar în fiecare săptămână. Rezultatele au fost promițătoare: în timp ce timpul petrecut la locul de muncă a fost redus dramatic, productivitatea - măsurată de vânzările pe angajat - a crescut cu aproape 40%, față de aceeași perioadă a anului precedent, a arătat compania.

Citeste si:
Ce se ascunde în interiorul laptopului tău? Trebuie să vezi asta acum!
Ce se ascunde în interiorul laptopului tău? Trebuie să vezi asta acum!

Săptămânile de lucru de patru zile sunt susținute ca o modalitate de a îmbunătăți echilibrul dintre viața profesională și cea privată a angajaților. Unele companii au început recent să o încerce pentru a ajuta la combaterea epuizării cauzate de provocările de a lucra în timpul pandemiei. Alte companii se bazează pe lucrul la distanță din motive similare.

Unilever este o companie globală, care se ocupă de vânzarea unor bunuri de larg consum cu flux comercial ridicat. În România este prezent prin trei fabrici și un sediu central. Printre mărcile firmei se numără: Rexona, Cif, Domestos, Clear, Axe, Coccolino, Dero, Dove, Impulse, Omo, Rexona, Savo, Hellmann's, Knorr, Magnum, Beey Ice.

În România, Unilever South Central Europe are 1.700 de angajați, dintre care aproximativ 600 lucrează în fabrici. Anul acesta, producătorul a contribuit la cumpărarea unei unități mobile de terapie intensivă pentru Suceava și a donat 3 milioane de lei pentru a ajuta persoanele afectate din România.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Unilever testează săptămâna de lucru de patru zile în Noua Zeelandă