Lectură de 3 minute

08 Aug 2023 - Știri și Noutăți

Twispay a procesat peste 600.000 de tranzacții, în prima jumătate a anului

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Instituția financiară Capital Financial Services S.A., care operează sub brandul Twispay, a procesat cu succes, în prima jumătate a anului 2023, peste 600.000 de tranzacții cu cardul, cu peste 20% mai mult, față de aceeași perioadă din 2022. 

Sursa foto: Twispay

Volumul de operațiuni în creștere se datorează atât dezvoltării portofoliului de comercianți care folosesc serviciile de plată Twispay, cât și intensificării activităților comerciale ale partenerilor deja existenți.

Industriile cu cele mai mari valori ale tranzacției medii au fost vânzările de tehnologie (294 Euro, cu 17% mai puțin decât în aceeași perioadă din 2022), asigurările (214 Euro, în creștere cu 30%) și serviciile aeriene, care s-au menținut relativ stabile (179 Euro, comparativ cu 187 Euro, în primul semestru din 2022). Categoriile care au înregistrat valori ridicate au inclus și zona de active digitale, cu o medie de 154 Euro/tranzacție și magazinele de retail, care oferă produse gastronomice de specialitate, cu 102 Euro/tranzacție.

În opoziție, industriile cu cele mai mici valori au fost cele de curierat (8 Euro/tranzacție) și utilități (45 Euro/tranzacție), ambele menținându-se constante, comparativ cu ianuarie-iunie 2022.

Comercianții din portofoliul Twispay s-au confruntat, în prima jumătate a anului, și cu tranzacții eșuate, acestea reprezentând sub 6% din totalul plăților cu cardul realizate.

Twispay și-a consolidat departamentul de combatere a refuzurilor la plată

Pentru a veni în întâmpinarea celor peste 400 de comercianți care folosesc serviciile Twispay de acceptare la plată, instituția financiară și-a consolidat departamentul de refuzuri la plată. Procesul permite posesorilor de card să solicite instituției emitente a cardului stornarea unei tranzacții, în cazul în care magazinul online nu și-a îndeplinit responsabilitățile sau produsele și serviciile nu au fost conforme cu prezentarea lor.

Refuzul la plata sau chargeback-ul este o practică benefică pentru industrie, fiindcă le oferă consumatorilor încredere în e-commerce și îi face mai deschiși să exploreze și să descopere noi branduri și magazine. Cu toate acestea, există cazuri în care unii cumpărători aleg să inițieze procedura de refuz la plată în situații ce ar putea fi soluționate direct, comunicând cu comerciantul sau realizând un retur clasic. În aceste cazuri, abuzul de chargeback poate deveni periculos pentru magazinul online, nu doar fiindcă generează pierderi financiare comerciantului, ci și pentru că îi afectează relația cu procesatorii și schemele de plată, precum Visa și Mastercard. O rată de stornare mare vine cu comisioane de procesare direct proporționale. Dacă ea depășește 0.9%, în cazul Visa, și 1%, pentru Mastercard, comerciantul devine indezirabil. De aceea, este necesar ca operatorii să răspundă prompt solicitărilor clienților, inainte ca ele să escaladeze în chargeback.

Augustin Dobre, CEO Capital Financial Services

Citeste si:
Reduceri la carnea de grătar pe Sezamo: care sunt produsele la ofertă
Reduceri la carnea de grătar pe Sezamo: care sunt produsele la ofertă

În cazul comercianților Twispay, cele mai multe dintre cererile de chargeback au fost inițiate de consumatori care au declarat că nu au primit produsele sau serviciile comandate. Prin departamentul său dedicat, instituția a gestionat împreună cu clienții săi B2B fiecare solicitare.

Capital Financial Services, care operează prin brandul Twispay, este o instituție emitentă de monedă electronică, prima de acest fel licențiată, în 2013, de către Banca Națională a României. Compania oferă servicii de emitere de monedă electronică și de procesare de plăți pentru tranzacții online, prin intermediul VISA, Mastercard sau prin alte metode de plată alternative.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Twispay a procesat peste 600.000 de tranzacții, în prima jumătate a anului