Lectură de 2 minute

18 Jan 2023 - Știri și Noutăți

Trendurile anului 2022 la Glovo: care au fost cele mai neobișnuite comenzi plasate

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

La început de 2023, Glovo, unul dintre cei mai importanți jucători din lume pe zona de livrare din mai multe categorii, a realizat o analiză la nivel global și local a preferințelor consumatorilor săi în ultimul an. Conform datelor, românilor le-a intrat în obișnuință să comande mai mult decât mâncare prin Glovo, categoria de produse sport și articole sportive cunoscând o creștere semnificativă, de 4511%. Utilizatorii Glovo au citit mai mult în 2023, numărul de comenzi de carte crescând cu 280% în ultimul an. În 2022 s-a putut evidenția o creștere de 177% în comenzi programate, iar numărul comenzilor plasate de utilizatorii cu abonament Glovo Prime a crescut cu peste 90%. 

Sursa foto: Glovo

În ceea ce privește mâncarea, românii au continuat să comande cel mai des burgeri, șaorma și pizza. Cu toate acestea numărul comenzilor de mâncare asiatică și mexicană a cunoscut creșteri semnificative - doar categoria de sushi a cunoscut o evoluție de 92%. Un alt trend ascendent definitoriu pentru anul 2022 este și preferința pentru mâncarea vegetariană, numărul comenzilor din această categorie crescând cu 53%. Românii aleg mâncarea fără carne, în mare parte, pentru masa de prânz.

O analiză a celor mai consumate preparate din bucătăria tradițională românească arată că bucureștenii preferă micii, clujenii ciorba de burtă, iar ieșenii ciorba rădăuțeană. Orașele din 2022 în care utilizatorii Glovo de la nivel local au oferit cel mai mult bacșiș livratorilor au fost București (cu peste 27% dintre utilizatori), Sinaia (peste 21%) și Cluj-Napoca (cca. 20%).

Datele arată că pe data de 8 martie, de Ziua Femeii, s-au înregistrat cele mai multe comenzi pe platforma Glovo, iar cea mai mare comandă realizată în 2022 a fost în valoare de aproximativ 7000 lei pentru produse de la un supermarket. În 2022, circa 15% dintre utilizatorii Glovo au plasat cel puțin o comandă de la supermarket. Cel mai fidel utilizator de anul trecut a comandat în medie de peste trei ori pe zi, plasând peste 1140 de comenzi.

Retail jobs

Conform analizei Glovo, România se află printre țările care dăruiesc cele mai multe flori, comenzile din această categorie crescând cu 68% în 2022. Cele mai comandate flori rămân lalelele roșii, urmate de lalelele albe și de hortensii. Pe lângă flori, articole sportive, electronice și mâncare, utilizatorii Glovo din România au plasat o serie de comenzi inedite de pe Glovo. Printre cele mai neobișnuite cereri înregistrate în categoria “Orice” din aplicație se numără: lozuri câștigătoare, 100 de conserve de hrană pentru pisici și 60 de plicuri de hârtie pentru nuntă.

Glovo este o aplicație de livrare din mai multe categorii și una dintre cele mai importante platforme de livrare din lume. Fondată în Barcelona, în 2015, compania operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană. Cu ajutorul aplicației, utilizatorii pot cumpăra, colecta și trimite oricând orice produs în orașul lor.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Trendurile anului 2022 la Glovo: care au fost cele mai neobișnuite comenzi plasate