Retailul de fashion offline a fost puternic afectat de pandemia de Covid-19, tot mai multe lanțuri de fashion anunțând că își vor închide magazinele și vor concedia oamenii. Pe de altă parte, jucătorilor online din industria de fashion, precum Asos, pare să le meargă bine, drept dovadă preluarea brandurilor offline în această trancazție de 300 milioane de euro.
Grupul britanic de modă Arcadia a dat faliment în noiembrie anul trecut, parțial ca urmare a crizei financiare generate de pandemia Covid-19. Încă de săptămâna trecută începuseră zvonurile potrivit cărora Asos era interesat de mărcile grupului și că erau în derulare negocieri exclusive, notează Retail Detail.
În final, Asos a cumpărat mărcile Topshop, Topman, Miss Selfridge și brandul de fitness HIIT, dar și stocul rămas al acestora. Compania va plăti 265 de milioane de lire sterline (300 de milioane de euro) pentru branduri și alte 30 de milioane de lire sterline (34 de milioane de euro) pentru acțiuni.
Angajații, informați despre tranzacția Asos din online
Rețelele de magazine nu au fost incluse în oferta tranzacției, astfel că doar aproximativ 300 de posturi au fost salvate, cele ale persoanelor care lucrează în prezent în domeniul achiziţiilor, designului şi parteneriatelor de retail, urmând ca angajații să fie transferaţi la Asos. Însă, sunt șanse ca această soluție să fie una temporară, cât pentru a fi prelucrat stocul rămas.
Momentan nu este clar ce se va întâmpla cu personalul de retail din cele 70 de magazine, de până la 2500 de persoane. De altfel, acestea nu au fost informate oficial despre termenii potențialei achiziții și au aflat abia după două ore de la încheierea afacerii despre preluarea brandurilor, din surse media, lucru care a atras un val de critici. Furioși, oamenii au luat cu asalt platformele social media și și-au exprimat nemulțumirea privind modul de comunicare al conducerii și a faptului că aceștia nu fac parte din “înțelegere”.
Știrea vine în contextul în care recent, ASOS, retailerul online de fashion și beauty, anunța o investiție de 90 de milioane de lire sterline într-un nou depozit. Odată cu deschiderea centrului de distribuție, care măsoară 437.000 de metri pătrați ar urma să fie create 2000 de noi locuri de muncă.
În timp ce comerțul online a schimbat major peisajul de vânzare pentru diverse industrii, perioadele și măsurile de izolare menite să împiedice răspândirea virusului COVID-19 nu au făcut decât să grăbească trecerea la cumpărăturile făcute prin comenzi și livrare la domiciliu. Altfel, mulți retaileri din fashion au încercat să se reorienteze și să găsească soluții salvatoare, aceștia fiind printre marii pierzătorii ai pandemiei.
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie
Directorul General Nick Beighton a spus că achiziționarea mărcilor va accelera misiunea Asos de a deveni „destinația numărul unu pentru iubitorii de modă”. De asemenea, acesta s-a declarat încântat că Asos a reușit să achiziționeze brandurile, mai ales având în vedere concurența puternică și este de părere că acestea se potrivesc perfect platformei.
După finalizarea acestei tranzacții au mai rămas trei mărci Arcadia care nu au încă un nou proprietar: Dorothy Perkins, Wallis și Burton. Retailerul online de modă Boohoo, care a cumpărat și Debenhams, negociază preluarea lor. Acest lucru va presupune, cel mai probabil, alte disponibilizări având în vedere că anterior, nici pentru Debenhams, magazinele sau forța de muncă nu au fost incluse în preluări. Evans, un alt fost brand Arcadia, a fost cumpărat de City Chic la sfârșitul anului trecut.