Lectură de 4 minute

10 Aug 2021 - Știri și Noutăți

Tot mai mulți angajați se așteaptă ca modelul hibrid să devină o obișnuință

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

După un an și jumătate de la declanșarea pandemiei, perioadă marcată de o digitalizare accelerată și de migrarea către work from home, adoptarea unui sistem de muncă hibrid, care să fie benefic atât angajaților, cât și companiei, este principala direcție a tot mai multor companii, printre care se numără și Computer Generated Solutions (CGS) România, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de de business outsourcing (BPO).

Potrivit unui studiu Statista raportat la așteptările angajaților români privind sistemul de muncă pe viitor, aproximativ 80% se așteaptă ca lucrul în model hibrid să devină o obișnuință.

Acum, după mai bine de un an de schimbări majore și de testare a noilor moduri de lucruri, suntem de părere că viitorul muncii înseamnă, local și global, flexibilitate și adaptare la nevoile angajaților. Abordarea sistemului de lucru hibrid în cadrul companiei noastre a fost o provocare deoarece vorbim atât de un număr ridicat de angajați, cât și de o arie geografică extinsă, cu sedii în 7 orașe din țară dar și cu structură la nivel național”, spune Vladimir Sterescu, country manager CGS România.

Astfel, sistemul de lucru hibrid pe care CGS România își propune să îl implementeze va fi unul prin care angajații care vor lucra remote sau o vor face prin rotație nu la intervale scurte ci, din motive practice, la intervale mai lungi, de minim 3-4 săptămâni.

De asemenea, avem si posibilitatea și flexibilitatea de walk-in, adică dacă un angajat înainte că dorește să vină să lucreze de la birou, îi putem oferi cu ușurință echipamentele necesare. Acest lucru este acum posibil deoarece am alocat investiții în infrastructura de lucru în ultimul an și o parte dintre aceasta o vom reconfigura pentru astfel de situații”, mai spune Vladimir Sterescu.

Un alt aspect important al sistemului de lucru hibrid este adaptarea resurselor de suport in-office la angajații care lucrează la birou într-o anumită perioadă. Astfel, echipele CGS trebuie să aloce un număr suficient de angajați dedicați pe suport atât în birouri, cât și în sistem remote.

În plus, este importantă și flexibilitatea în rotirea task-urilor de management. Practic, managerii aflați la birou oferă feedback persoanelor in-office, fie că fac parte din echipa lor sau nu, în timp ce team-leaderii remote supervizează persoanele aflate în work from home, tocmai pentru a maximiza suportul, acest lucru ducând la flexibilizarea volumui de muncă.

Sistemul de lucru prin rotație oferă aceeași experință colegilor indiferent de unde lucrează din punct de vedere al tehnologiei și al instrumentelor la care au acces. Astfel, acum suportul tehnic este 24/7, acesta fiind accesibil oricărui angajat. Acest lucru va duce la o autonomie mai mare a angajaților. De altfel, oricare dintre angajații noștri poate lucra de oriunde, chiar și din zone îndepărtate de orașele în care noi avem sedii, atâta vreme cât au acces la internet”, subliniază reprezentantul companiei.

Citeste si:
Afaceri românești cu tradiție| 25 de ani de FAN Courier în România: ”Cei care vor să facă antreprenoriat au nevoie de o idee îndrăzneață, curaj și puțină inconștiență”
Afaceri românești cu tradiție| 25 de ani de FAN Courier în România: ”Cei care vor să facă antreprenoriat au nevoie de o idee îndrăzneață, curaj și puțină inconștiență”

Noul model de lucru hibrid aduce cu sine și noi moduri de monitorizare a angajaților și a productivității acestora, cât și a legăturii dintre team leaderi si echipele pe care le coordonează și propagarea valorilor companiei în rândul noilor angajați.

Totuși, posibilitatea de a lucra prin rotație de la birou și de acasă reprezintă un imbold mai ales pentru noii angajați care, dacă demonstrează că au trecut cu succes prin procesul de asimilare, pot lucra remote. Mai mult, munca în format hibrid poate fi productivă atunci când angajatorul și angajații setează, încă din start, tipul de activități ce pot fi învățate de acasă sau de la birou.

Oamenii din companie au înțeles că este un beneficiu iar echipele noastre de management au fost mereu deschise să discute despre schimbările implementate. În România începe să se creioneze o cultură solidă a lucrului de acasă, iar acest lucru devine, treptat o normalitate și este important să avem, încă de la început, toate skill-urile necesare pentru a o aborda corect”, explică Vladimir Sterescu.

Compania americană CGS (Computer Generated Solutions) este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business process outsourcing din lume, prezentă încă din anul 2006, pe piața din România.

Compania furnizează, pe plan local, servicii în 18 limbi străine și are șapte centre de suport în București, Brașov, Sibiu, Târgu-Jiu, Miercurea-Ciuc, Constanța și Galați. Principalele servicii oferite de către CGS România sunt customer care, suport tehnic, help desk, telesales și alte servicii externalizate pentru companii care activează în domeniul telecomunicațiilor, IT, bănci, asigurări și retail.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Tot mai mulți angajați se așteaptă ca modelul hibrid să devină o obișnuință