Lectură de un minut

25 Aug 2023 - Știri și Noutăți

Topul celor mai valoroase cinci branduri de băuturi din lume

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Cele mai valoroase mărci de bunuri de larg consum din lume sunt în principal mărci de băuturi. Acest lucru reiese din studiul Kantar BrandZ Global Brands 2023, care reunește cele mai valoroase 100 de mărci din întreaga lume din diferite categorii și care subliniază că patru dintre cele mai importante cinci mărci din categoria FMCG sunt băuturi: Coca-Cola, Nongfu Spring, Pepsi și Red Bull.

Sursa foto: Unsplash

Concret, Coca-Cola conduce clasamentul cu 98.004 milioane de dolari (89.800 milioane de euro), de aproape cinci ori mai mult decât marca chineză Nongfu Spring, care valorează 21.764 milioane de dolari (19.939 milioane de euro), notează justretailnews.com.

Urmează Pepsi, cu 18.826 milioane de dolari (17.253 milioane de euro); și primul european din clasament, austriacul Red Bull, cu 18.554 milioane de dolari (16.996 milioane de euro). În aceste poziții fruntașe, există o singură firmă "comestibilă", Lays, care cu cele 13.180 milioane de dolari (12.076 milioane de euro) reușește să se strecoare în top 5.

Unul dintre aspectele comune ale acestor mărci este creșterea valorii lor de marcă în comparație cu anul trecut, când clasamentul primelor 100 de mărci este în general în scădere.

Dacă ele sunt excepția care confirmă regula, acest lucru se datorează momentului bun pe care îl traversează consumul de masă și care durează din perioada pandemiei, deși consumul în industria hotelieră și de catering a crescut din nou, ieșim mai mult din casă, iar acest lucru, adăugat la relansarea turismului, face ca mărcile legate de agrement să își consolideze poziția.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Topul celor mai valoroase cinci branduri de băuturi din lume