Iată cum văd experÈ›ii din retail că va arăta piaÈ›a ambalajelor în 2023:
-
Tranziția către ambalaje sustenabile
Regulile mult mai stricte È™i cerinÈ›a opiniei publice de a vedea cât mai puÈ›in plastic folosit vor creÈ™te presiunea din jurul companiilor, care vor fi nevoite să livreze ambalaje sustenabile sau ecologice, notează ESM.
În Uniunea Europeană, toate ambalajele din plastic trebuie reciclate È™i reutilizate până în 2030, È›inând cont de cele două directive în vigoare:
- Directiva UE privind materialele plastice de unică folosință
- Taxa pe materiale plastice.
Astfel, trecerea la ambalaje sustenabile va fi o provocare pentru anumite businessuri.
-
Particularizarea/ personalizarea ambalajelor
Particularizarea ambalajelor trebuie să țină cont de două elemente:
- personalizează marca prin design È™i detalii personalizate, ajutând produsul să se vândă singur, păstrând în acelaÈ™i timp conÈ›inutul în siguranță È™i securizat.
În 2023, experÈ›ii se aÈ™teaptă la abordări mai personalizate în sectoare care au avut, de obicei, înclinaÈ›ii tradiÈ›ionale ale ambalajului.
-
Ambalarea inteligentă
Vor apărea soluÈ›ii noi în 2023, iar experÈ›ii se aÈ™teaptă la aÈ™a numitul „ambalaj plus”. Pe măsură ce brandurile încearcă să relaÈ›ioneze mai bine cu consumatorul, ambalajele inteligente, date de coduri QR sau realizate cu ajutorul inteligenÈ›ei artificiale, vor continua să înflorească.
-
e-Commerce
Costurile vor continua să reprezinte o problemă majoră È™i în 2023, mai ales că brandurile vor trebui să fie foarte dinamice.
Copiii, atrași de importanța mediului înconjurător: TOP cărți despre ecologie și sustenabilitate
În lupta pentru ambalaje cât mai sustenabile, e-Commerce-ul va juca un rol foarte important, businessurile fiind nevoite să îÈ™i optimizeze capacitatea de ambalare pentru a face față canalelor omnichannel lansate.
-
Colaborarea
Beneficiile colaborării sunt evidente. ExperienÈ›a comună È™i cunoÈ™tinÈ›ele sectoriale vor contribui în mare măsură la înfruntarea numeroaselor provocări care vor veni odată cu revizuirea È™i modernizarea industriei ambalajelor industriale È™i de consum.