Lectură de 2 minute

23 Jan 2023 - Știri și Noutăți

Top CINCI tendințe în ambalarea produselor, în 2023. La ce să ne așteptăm de la retaileri

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Sustenabilitatea este unul dintre principalele obiective de pe lista de priorități a companiilor pentru 2023. Iar pentru industria de retail, ambalarea produselor este una dintre principalele direcții în atingerea obiectivului de sustenabilitate. Iată cele cinci tendințe care vor domina piața ambalajelor în 2023. 

Sursa foto: Pixabay.com

Iată cum văd experții din retail că va arăta piața ambalajelor în 2023:

  • Tranziția către ambalaje sustenabile

Regulile mult mai stricte și cerința opiniei publice de a vedea cât mai puțin plastic folosit vor crește presiunea din jurul companiilor, care vor fi nevoite să livreze ambalaje sustenabile sau ecologice, notează ESM.

În Uniunea Europeană, toate ambalajele din plastic trebuie reciclate și reutilizate până în 2030, ținând cont de cele două directive în vigoare:

  • Directiva UE privind materialele plastice de unică folosință
  • Taxa pe materiale plastice.

Astfel, trecerea la ambalaje sustenabile va fi o provocare pentru anumite businessuri.

Retail jobs
  • Particularizarea/ personalizarea ambalajelor

Particularizarea ambalajelor trebuie să țină cont de două elemente:

  • personalizează marca prin design și detalii personalizate, ajutând produsul să se vândă singur, păstrând în același timp conținutul în siguranță și securizat.

În 2023, experții se așteaptă la abordări mai personalizate în sectoare care au avut, de obicei, înclinații tradiționale ale ambalajului.

  • Ambalarea inteligentă

Vor apărea soluții noi în 2023, iar experții se așteaptă la așa numitul „ambalaj plus”. Pe măsură ce brandurile încearcă să relaționeze mai bine cu consumatorul, ambalajele inteligente, date de coduri QR sau realizate cu ajutorul inteligenței artificiale, vor continua să înflorească.

  • e-Commerce

Costurile vor continua să reprezinte o problemă majoră și în 2023, mai ales că brandurile vor trebui să fie foarte dinamice.

Citeste si:
tbi bank și easySales vin cu metoda de plată Buy Now Pay Later pentru magazinele online. Ce promit cei doi parteneri
tbi bank și easySales vin cu metoda de plată Buy Now Pay Later pentru magazinele online. Ce promit cei doi parteneri

În lupta pentru ambalaje cât mai sustenabile, e-Commerce-ul va juca un rol foarte important, businessurile fiind nevoite să își optimizeze capacitatea de ambalare pentru a face față canalelor omnichannel lansate.

  • Colaborarea

Beneficiile colaborării sunt evidente. Experiența comună și cunoștințele sectoriale vor contribui în mare măsură la înfruntarea numeroaselor provocări care vor veni odată cu revizuirea și modernizarea industriei ambalajelor industriale și de consum.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Top CINCI tendințe în ambalarea produselor, în 2023. La ce să ne așteptăm de la retaileri