Lectură de 2 minute

23 Jan 2023 - Știri și Noutăți

Top CINCI tendințe în ambalarea produselor, în 2023. La ce să ne așteptăm de la retaileri

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Sustenabilitatea este unul dintre principalele obiective de pe lista de priorități a companiilor pentru 2023. Iar pentru industria de retail, ambalarea produselor este una dintre principalele direcÈ›ii în atingerea obiectivului de sustenabilitate. Iată cele cinci tendinÈ›e care vor domina piaÈ›a ambalajelor în 2023. 

Sursa foto: Pixabay.com

Iată cum văd experÈ›ii din retail că va arăta piaÈ›a ambalajelor în 2023:

  • TranziÈ›ia către ambalaje sustenabile

Regulile mult mai stricte È™i cerinÈ›a opiniei publice de a vedea cât mai puÈ›in plastic folosit vor creÈ™te presiunea din jurul companiilor, care vor fi nevoite să livreze ambalaje sustenabile sau ecologice, notează ESM.

În Uniunea Europeană, toate ambalajele din plastic trebuie reciclate È™i reutilizate până în 2030, È›inând cont de cele două directive în vigoare:

  • Directiva UE privind materialele plastice de unică folosință
  • Taxa pe materiale plastice.

Astfel, trecerea la ambalaje sustenabile va fi o provocare pentru anumite businessuri.

  • Particularizarea/ personalizarea ambalajelor

Particularizarea ambalajelor trebuie să țină cont de două elemente:

  • personalizează marca prin design È™i detalii personalizate, ajutând produsul să se vândă singur, păstrând în acelaÈ™i timp conÈ›inutul în siguranță È™i securizat.

În 2023, experÈ›ii se aÈ™teaptă la abordări mai personalizate în sectoare care au avut, de obicei, înclinaÈ›ii tradiÈ›ionale ale ambalajului.

  • Ambalarea inteligentă

Vor apărea soluÈ›ii noi în 2023, iar experÈ›ii se aÈ™teaptă la aÈ™a numitul „ambalaj plus”. Pe măsură ce brandurile încearcă să relaÈ›ioneze mai bine cu consumatorul, ambalajele inteligente, date de coduri QR sau realizate cu ajutorul inteligenÈ›ei artificiale, vor continua să înflorească.

  • e-Commerce

Costurile vor continua să reprezinte o problemă majoră È™i în 2023, mai ales că brandurile vor trebui să fie foarte dinamice.

Citeste si:
Copiii, atrași de importanța mediului înconjurător: TOP cărți despre ecologie și sustenabilitate
Copiii, atrași de importanța mediului înconjurător: TOP cărți despre ecologie și sustenabilitate

În lupta pentru ambalaje cât mai sustenabile, e-Commerce-ul va juca un rol foarte important, businessurile fiind nevoite să îÈ™i optimizeze capacitatea de ambalare pentru a face față canalelor omnichannel lansate.

  • Colaborarea

Beneficiile colaborării sunt evidente. ExperienÈ›a comună È™i cunoÈ™tinÈ›ele sectoriale vor contribui în mare măsură la înfruntarea numeroaselor provocări care vor veni odată cu revizuirea È™i modernizarea industriei ambalajelor industriale È™i de consum.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  Top CINCI tendinÈ›e în ambalarea produselor, în 2023. La ce să ne aÈ™teptăm de la retaileri