Lectură de 3 minute

05 Oct 2021 - Știri și Noutăți

Tipografia Rottaprint: Producția de etichete pentru sticlele de vin a crescut cu 12%

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Tipografia producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile Rottaprint a înregistrat o creștere de 12% a producției de etichete pentru clienții din industria vinului comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, interval marcat de contextul pandemiei și implicit de restricții în sectorul HoReCa.

Cele mai multe solicitări din partea producătorilor de vin s-au îndreptat către materiale pentru etichete cu design și caracteristici speciale, precum cele texturate, colorate în masă, rezistente la umiditate, dar și către vopselele termocromice pentru sticlele de șampanie. În ultimul an, majoritatea producătorilor de vin au optat pentru un design minimalist al etichetelor, fără să fie încărcat de multe culori.

În prezent, în portofoliul de clienți Rottaprint se află producătorii de vin Jidvei, Serve Ceptura, Domeniile Viticole Tohani, Budureasca, Liliac, Corcova, Rasova Wine sau Nachbil. Compania românească produce etichete pentru industria vinului și pentru export, în țări precum Ungaria sau Germania.

Printre tendințele estimate de companie pentru anul viitor se numără: utilizarea materialelor sustenabile, cu componentă biodegradabilă sau cu conținut cât mai ridicat de material reciclat, designul din ce în ce mai minimalist, dar și înnobilări speciale, precum decupaje sau embosări, pentru evidențierea aspectul materialului în conceptul de design al etichetei. De asemenea, mulți dintre clienții companiei vor opta pe viitor și pentru tehnica mozaicului, un procedeu utilizat în realizarea unui design unic pentru etichetele de vin.

Trend de sustenabilitate în etichetele de vin

„Cele mai multe dintre comenzile pentru etichete de vin se fac la final de vară, început de toamnă, perioadă care se suprapune cu momentul recoltei, când se ambalează vinul de anul trecut și astfel producătorii fac loc pentru noua recoltă. Observăm tot mai accentuat preferința producătorilor pentru materiale prietenoase cu mediul. Deja avem clienți care au apelat la opțiuni sustenabile, mai ales că aceste tipuri de materiale au și un aspect specific de care vor să profite din plin. În general, producția de etichete pentru vin s-a aflat în ultimii ani pe un trend ascendent, și chiar și în ultimul an, un an marcat de multe restricții, mai ales în industria HoReCa, am înregistrat creșteri semnificative ale numărului de comenzi”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.

Anul acesta, compania a alocat investiții totale de 1,5 milioane de euro, care au vizat și segmentul tehnologic prin achiziția și reînnoirea de utilaje, dar și îmbunătățirea produselor, cât și realizarea acestora într-un mod sustenabil, cu un impact cât mai redus asupra mediului înconjurător.

Rottaprint este o tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Cu o experiență de 30 de ani, compania cu sediul în Apahida, județul Cluj, deține în prezent două centre logistice în România: Brașov și Ilfov și două centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 280 de angajați. În 2020, Rottaprint a livrat produse în 10 țări din Europa și Asia.

Citeste si:
Crama Liliac a lansat Cuvée Antonia, cel mai tânăr vin al cramei
Crama Liliac a lansat Cuvée Antonia, cel mai tânăr vin al cramei
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Tipografia Rottaprint: Producția de etichete pentru sticlele de vin a crescut cu 12%