Una dintre cele mai importante tendințe observate de Rottaprint anul trecut a fost reprezentată de creșterea semnificativă a etichetelor pentru mărcile proprii din retail (private label), avans care se va menține și anul acesta, atât în România, cât în țările în care compania activează precum Germania și Ungaria. Acest lucru se datorează în mare parte eforturilor de comunicare și promovare ale lanțurilor de retaileri și a creșterii diversității produselor parte a brandurilor proprii, conform tipografiei.
„Anul trecut, cei mai mulți dintre clienții companiei au dezvoltat proiectele deja existente în strategia lor de business, iar din a doua jumătate a anului au început discuțiile și pentru alte proiecte noi. Prioritățile acestora în 2020 au fost livrarea la timp și în condiții de siguranță a produselor solicitate”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.
Două categorii de consumatori
În ceea ce îi privește pe consumatorii finali, în ultimul an, compania a observat două categorii distincte ale căror obiceiuri de consum s-au reflectat și în producția Rottaprint. Pe de o parte sunt cei care acordă o atenție mare prețului, cantității produsului sau ofertelor retailerilor. Prin urmare, compania a înregistrat o cerere mai mare pentru ambalaje și etichete pentru recipiente mai mari, în care se poate ambala o cantitate mai mare de produs, de cele mai multe ori cu un preț mai avantajos.
De cealaltă parte, sunt consumatorii care chiar și în contextul pandemiei nu au renunțat la grija pentru protecția mediului și optează pentru ambalaje prietenoase, care se pot recicla sau reutiliza în urma consumului produsului. Dintre țările în care compania clujeană operează, Germania a fost țara care a înaintat cele mai multe solicitări de produse din materiale reciclabile în 2020.
Blocajele și întârzierile de materii prime
Potrivit reprezentanților companiei, anul 2020 a venit și cu o serie de provocări pe care compania a trebuit să le gestioneze. Printre acestea se numără: adaptarea modului de lucru în condițiile unei cereri foarte mari pentru anumite produse din industria alimentară și a dezinfectanților, implementarea măsurilor suplimentare de igienă în zona de producție care necesitau timp în plus, dar și blocajele și întârzierile de materii prime cauzate de restricțiile impuse la nivel internațional odată cu răspândirea accentuată a coronavirusului.
Rottaprint este o tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Cu o experiență de 30 de ani, compania cu sediul în Apahida, județul Cluj, deține în prezent două centre logistice în România: Brașov și Ilfov și două centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 280 de angajați. În 2020, Rottaprint a livrat produse în 10 țări din Europa și Asia.
Piața muncii în primul semestru din 2023: retailul înregistrează cel mai mare număr de angajări
