Lectură de 3 minute

16 Aug 2023 - Știri și Noutăți

Tinerii de 15 ani cumpără din ce în ce mai multe produse de lux cu Buy Now Pay Later

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Piața globală a produselor de lux trece printr-o schimbare radicală pe măsură ce este obligată să se adapteze obiceiurilor de consum ale Generației Z (tineri născuți între 1995 și 2010). Alături de Millennials, consumatorii GenZ au generat „întreaga creștere a pieței de lux în 2022”, conform unui studiu Bain & Company, citat de publicația americană de business Fortune, parte a Time Warner. De asemenea, se estimează că până în 2025, 70% dintre achizițiile din zona produselor de lux vor fi realizate de aceste categorii de clienți, la care se adaugă cei din Generația Alpha (tinerii născuți după 2010). 

Sursa foto: Pexels.com

BNPL devine o necesitate pentru retailerii produselor de lux. Dacă în urmă cu un deceniu brandurile de lux erau rezervate preponderent unei categorii de cumpărători cu putere financiară mare, astăzi lucrurile stau diferit. Clienții din generațiile Millennials, GenZ și celor care vin după ei au o mentalitate diferită față de predecesori. Își doresc să aibă acces la produsele preferate pe loc și nu sunt dispuși să economisească luni sau ani pentru achiziția bunurilor de lux. Aceste categorii de cumpărători – care constituie „nucleul dur” al BNPL – au o aversiune față de metodele tradiționale de finanțare, preferând metodele de plată alternative și flexibile. În contextul de azi devine tot mai evident că vânzările brandurilor de lux vor fi decise de adăugarea butonului BNPL la checkout.

Alexandru Balaci, CEO-ul fintech-ului Mokka România

Studiul citat de publicația Fortune subliniază că există o atitudine „mai precoce față de lux” în ce privește consumatorii din Generația Z față de Millennials. Aceștia încep să cumpere articole de lux cu 3 până la 5 ani mai devreme decât Millenialii, adică începând cu vârsta de 15 ani, față de 18-20 de ani. Se estimează că Generația Alpha va avea un comportament similar. Aceste date obligă numele mari din domeniul produselor de lux să se adapteze rapid noilor condiții ale pieței dictate de schimbarea obiceiurilor de consum ale noilor generații.

Astfel, Gucci, spre exemplu, a realizat eforturi considerabile ca să se conecteze cu clienții din aceste generații și a apelat la campanii creative pe Instagram, TikTok sau prin intermediul influencerilor. În același timp, adăugarea opțiunii de plată alternativă BNPL a condus la o creștere a vânzărilor online cu 24% doar într-un singur trimestru.

Mokka BNPL – soluție câștigătoare pentru clienți și retaileri deopotrivă

”Plățile alternative de tipul Buy Now, Pay Later nu doar că facilitează accesul potențialilor clienți la bunuri, ci îi și încurajează să cheltuiască pe articole mai scumpe, în măsura în care acestea devin mai accesibile. Din experiența pe care o avem cu Mokka BNPL pe toate piețele unde suntem prezenți – Polonia, România și Bulgaria – constatăm că aceasta este o soluție câștigătoare pentru clienți și retaileri deopotrivă”, spune Alexandru Balaci.

Mokka este un serviciu de top Buy Now Pay Later (BNPL), care operează în Polonia, România și Bulgaria, oferind soluții de finanțare BNPL online și offline pentru comercianți și consumatori. Mokka a dezvoltat soluții de plată BNPL inovatoare și flexibile, oferind clienților opțiunea de a cumpăra acum în magazinele online și offline și de a plăti alegând cele mai convenabile planuri de plată, care variază de la 30 de zile la 24 de luni. Mokka a încheiat parteneriate cu peste 1500 de retaileri de top din regiune, din cele mai populare categorii, precum modă, încălțăminte, articole pentru copii, electronice, bijuterii, mobilier, călătorii și altele. Comercianții care activează această metodă de plată înregistrează rate de conversie mai mari, o creștere a valorii medii a coșului de cumpărături și o apreciere a vânzărilor incrementale, consolidând în același timp loialitatea consumatorilor. Mokka se bucură de încrederea a peste 1 milion de consumatori înregistrați în Europa Centrală și de Est.

Citeste si:
Nou concept de magazin în România: cine conduce Good2Go și câte magazine vor fi deschise până la finalul anului
Nou concept de magazin în România: cine conduce Good2Go și câte magazine vor fi deschise până la finalul anului

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Tinerii de 15 ani cumpără din ce în ce mai multe produse de lux cu Buy Now Pay Later