„Este mai simplu să gândești o casă de la început”
În acest an a fost livrată o gamă largă de proiecte, de la mall-uri de 70.000 mp până la parcuri de retail de 2-3.000 mp și proiecte de utilizare mixtă. Orașele mici și mijlocii din România nu au fost, până relativ recent, în prim-planul dezvoltatorilor de retail, a explicat directorul de leasing al Cometex
„Acesta este un avantaj fantastic pentru noi, ca dezvoltatori, pentru că atunci când te afli într-o piață în plină dezvoltare, poți deja să integrezi tendințele pe care le vezi pentru viitor în proiectele tale. E mult mai simplu să gândești o casă de la început, luând în calcul unde vrei să ajungi în perspectivă, decât să ajustezi o clădire veche de zeci de ani ca să răspundă unor nevoi care s-ar putea apoi schimba”, a explicat directorul de leasing al Cometex.
„Un mall fără operatori e doar o clădire și nimic mai mult”
Reprezentanta Cometex a mai explicat de ce sunt importante politicile sustenabile. Mai mult, ea a precizat că, în general, consumatorii se uită foarte mult la valorile brandurilor, „sunt dispuși să plătească mai mult pentru servicii sau produse care vin într-o formă mai clean”.
„E vorba de grijă față de mediu, dar și grija față de clienți și chiriașii, un mall fără operatori e doar o clădire și nimic mai mult, pentru ei e foarte important să își eficientizeze costurile. Sunt o serie de soluții de smart building management, care te ajută să operezi clădirea mult mai eficient. Se pot face reduceri de costuri importante și în direcția asta” a mai spus Taisia Radu.
retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.