Lectură de 2 minute

20 Apr 2023 - Știri și Noutăți

 SustainAbility Talks: 4 din 10 români nu au auzit de niciun brand implicat în acțiuni sustenabile

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Cei mai mulți dintre români cred că sunt puține companii care și-au luat angajamente de sustenabilitate și chiar mai puține care fac în mod concret acțiuni sustenabile, arată datele studiului omnibus „Percepții în rândul populației naționale asupra comunicării brandurilor privind angajamentele de sustenabilitate”, realizat de IZI data pentru Ambasada Sustenabilității din România (ASR) și prezentat în cadrul primei dezbateri „SustainAbility Talks” din acest an, ce a avut ca temă „Sustenabilitatea: între comunicare responsabilă și dezinformare”.

Sursa foto: Ambasada Sustenabilității

Comunicarea responsabilă din partea companiilor cu adevărat sustenabile este esențială pentru combaterea fenomenului de greenwashing. 7 din 10 respondenți cred că sunt puține branduri care declară că se implică și peste 8 din 10 respondenți spun că sunt puține branduri care fac acțiuni concrete în domeniul sustenabilității, mai arată studiul omnibus.

În acest context, dar și ținând cont de rolul major al companiilor în societate, nevoile de informare ale stakeholderilor au crescut semnificativ, inclusiv în rândul consumatorilor, care devin tot mai interesați de tema sustenabilității. Astfel, comunicarea responsabilă din partea companiilor a devenit esențială pentru combaterea dezinformării, în formele ei tot mai diverse: greenwashing, pinkwashing, sportwashing, bluewashing, woke-washing.

Valer Hancaș, președintele IAA România, crede că, pentru a combate fenomenul de greenwashing (a face afirmații false, înșelătoare, nefondate sau incomplete cu privire la atributele verzi pe care le îndeplinește un produs, serviciu sau activitate comercială), companiile au nevoie în primul rând de o strategie bine definită și de acțiuni concrete.

Presa are un rol important în combaterea dezinformării în domeniul sustenabilității, prin distribuirea informațiilor corecte și verificate. Mai mult decât atât, jurnaliștii pot genera schimbări în bine prin prezentarea modelelor pozitive de companii sustenabile și prin investigații și demascări ale cazurilor de greenwashing.

Mircea Toma, membru al CNA, consideră că educația este pilonul principal al luptei împotriva dezinformării, atât din perspectiva companiilor și specialiștilor în comunicare, publicitate și marketing, cât și din cea a consumatorilor.

Rezultatele detaliate ale studiului omnibus „Percepții în rândul populației naționale asupra comunicării brandurilor privind angajamentele de sustenabilitate” pot fi consultate aici, iar înregistrarea integrală a dezbaterii va fi disponibilă în curând pe canalul de YouTube al ASR.

“SustainAbility Talks” este un program dezvoltat de Ambasada Sustenabilității în România cu scopul de a pune politicile publice în perspectivă, aliniindu-le la principiile și obiectivele de dezvoltare durabilă. Astfel, în cadrul unor întâlniri tematice, specialiști din mediul de afaceri, public, academic sau non-profit sunt invitați să dezbată subiecte relevante pentru agenda de sustenabilitate a României.

Citeste si:
Schneider Electric deschide prima școală pentru sustenabilitate
Schneider Electric deschide prima școală pentru sustenabilitate

Ambasada Sustenabilității în România promovează modelul economic în care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică (profitul). Ambasada este o inițiativă nonprofit, privată și apolitică. Lansată oficial în 2018, organizația aduce laolaltă companiile responsabile și ONG-urile implicate pentru ca împreună să contribuim la apropierea momentului în care românii trăiesc într-un mediu sănătos, o societate echitabilă și prosperă.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /   SustainAbility Talks: 4 din 10 români nu au auzit de niciun brand implicat în acțiuni sustenabile