În Statele Unite, o piață care generează venituri de 101 miliarde de euro din vânzarea de bunuri de lux, încetinirea a fost constantă pe tot parcursul anului, deoarece consumatorii au frânat cheltuielile. Pe de altă parte, cei care continuă să investească în acest sector își transferă parțial cheltuielile în străinătate și/sau către alte categorii de lux. În America Latină, Mexicul este singura piață în care sectorul nu suferă. Acest lucru a dus la o scădere de 8%.
Aceasta este una dintre concluziile celui mai recent raport al Fundației Altagama și al firmei de consultanță Bain, care sugerează că sectorul în ansamblu va crește cu 4% în acest an, până la 362 de miliarde de euro, notează moda.es.
Japonia, deși este o piață relativ mică, cu 29 de miliarde de euro, conduce creșterea, datorită clienților locali puternici. Valoarea scăzută a yenului atrage un aflux de turiști pe tot parcursul anului (în special chinezi), care cheltuiesc pe produse de lux. Mărcile își reînnoiesc accentul pe parteneriate exclusive cu meșteșugurile și creativitatea locală pentru a crește relevanța culturală. Creșterea în această țară a fost de 17%.
În restul Asiei, o piață de 55 de miliarde de euro, consumul de bunuri de lux personale a crescut cu 8%. Thailanda este liderul creșterii datorită turismului și investițiilor străine, în timp ce în Coreea de Sud se înregistrează o încetinire, unde macroeconomia nefavorabilă afectează consumul local, iar moneda puternică îi determină pe turiști să plece în altă parte.
Europa prezintă o revenire a turismului, care compensează normalizarea treptată a consumului local, clienții fiind îngrijorați de instabilitatea macroeconomică generală și impulsionând creșterea în toate țările. Creșterea pe continent este de 7%, iar piața valorează în prezent 102 miliarde de euro.
Australia, în sfârșit, este un teren fertil pentru creștere, potrivit studiului citat, mărcile locale începând să atragă interesul consumatorilor pentru lux.
Un mare retailer francez și-a încheiat socotelile cu Spania. Compania a închis toate magazinele
