Lectură de 2 minute

20 Nov 2023 - Știri și Noutăți

SUA au pierdut gustul pentru produsele de lux. În ce țară s-au refugiat marile branduri 

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Într-un mediu incert, luxul își redefinește harta globală. În contextul încetinirii creșterii economice în Statele Unite și al instabilității globale, marcată de conflictele geopolitice din Rusia și Israel, sectorul de lux se refugiază din nou pe una dintre piețele sale tradiționale mature, Japonia, arată un studiu recent. 

Sursa foto: Pixabay

În Statele Unite, o piață care generează venituri de 101 miliarde de euro din vânzarea de bunuri de lux, încetinirea a fost constantă pe tot parcursul anului, deoarece consumatorii au frânat cheltuielile. Pe de altă parte, cei care continuă să investească în acest sector își transferă parțial cheltuielile în străinătate și/sau către alte categorii de lux. În America Latină, Mexicul este singura piață în care sectorul nu suferă. Acest lucru a dus la o scădere de 8%.

Aceasta este una dintre concluziile celui mai recent raport al Fundației Altagama și al firmei de consultanță Bain, care sugerează că sectorul în ansamblu va crește cu 4% în acest an, până la 362 de miliarde de euro, notează moda.es.

Japonia, deși este o piață relativ mică, cu 29 de miliarde de euro, conduce creșterea, datorită clienților locali puternici. Valoarea scăzută a yenului atrage un aflux de turiști pe tot parcursul anului (în special chinezi), care cheltuiesc pe produse de lux. Mărcile își reînnoiesc accentul pe parteneriate exclusive cu meșteșugurile și creativitatea locală pentru a crește relevanța culturală. Creșterea în această țară a fost de 17%.

În restul Asiei, o piață de 55 de miliarde de euro, consumul de bunuri de lux personale a crescut cu 8%. Thailanda este liderul creșterii datorită turismului și investițiilor străine, în timp ce în Coreea de Sud se înregistrează o încetinire, unde macroeconomia nefavorabilă afectează consumul local, iar moneda puternică îi determină pe turiști să plece în altă parte.

Europa prezintă o revenire a turismului, care compensează normalizarea treptată a consumului local, clienții fiind îngrijorați de instabilitatea macroeconomică generală și impulsionând creșterea în toate țările. Creșterea pe continent este de 7%, iar piața valorează în prezent 102 miliarde de euro.

Australia, în sfârșit, este un teren fertil pentru creștere, potrivit studiului citat, mărcile locale începând să atragă interesul consumatorilor pentru lux.

Citeste si:
Cum să alegi haine la modă pentru diferite condiții meteorologice?
Cum să alegi haine la modă pentru diferite condiții meteorologice?
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  SUA au pierdut gustul pentru produsele de lux. În ce țară s-au refugiat marile branduri