Lectură de 3 minute

17 Mai 2023 - Știri și Noutăți

[Studiu Nestlé] 32% dintre români nu consumă zilnic legume

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Nestlé, compania de produse alimentare și băuturi, păstrează în permanență contactul direct cu consumatorii produselor sale, urmărind să identifice atât preferințele alimentare, cât și schimbările în obiceiurile gastronomice și cele familiale ale românilor. Sondajele pe diferite teme reprezintă un instrument eficient în identificarea acestor preferințe și obiceiuri, cum ar fi cel legat de decizia în familie cu privire la ”ce mâncăm azi”.

 

Sursa foto: Pixabay

Astfel, cel mai recent sondaj Nestlé derulat în parteneriat cu Itsy Bitsy și Asociația Părinților Isteți în rândul ascultătoarelor și ascultătorilor săi a relevat că 65% dintre familiile cu copii decid împreună cu cei mici care este meniul zilei. În 35% din familiile cu copii, decizia este luată de către un adult, copiii nefiind atât de mult implicați.

În schimb, în aproape jumătate dintre familiile fără copii decizia cu privire la ”ce mâncăm azi” este luată de comun acord de către membri. În alte 43% din familii, decizia este luată de doar unul dintre membri, iar în 6% din cazuri decizia aparține unui membru al familiei extinse, cum ar fi bunicii.

Pe de altă parte, studiul realizat de Nestlé împreună cu agenția de cercetări de piață Masmi, a constatat că românii obișnuiesc să ia două mese principale pe zi, plus o gustare. Micul dejun este consumat zilnic de 57% dintre adulți, dar în continuare 1 din 10 români nu obișnuiește să ia micul dejun. În rândul copiilor, popularitatea micului dejun este mult mai mare, 70% dintre cei peste 10 ani luând micul dejun zilnic și peste 80% dintre cei sub 9 ani.

Cina și prânzul sunt consumate zilnic de 70% dintre români. Familiile cu copii tind să fie mai organizați în ceea ce privesțe orarul meselor principale, pe când cei fără copii iau mesele principale mai târziu. De exemplu, în familiile cu copii, cina este luată în intervalul 18:00-20:00, respectând mai mult recomandările nutriționale privind orarul meselor față de cei fără copii, care iau cina adesea după ora 21:00.

Un sfert din români rareori au mese echilibrate

Mai mult de jumătate din respondenți încearcă să consume o masă echilibrată de două până la cinci ori pe săptămână, în timp ce aproximativ un sfert are zilnic prânzul și/sau cina echilibrată, iar un alt sfert rareori au mese echilibrate.

În continuare, consumul de fructe și legume nu este la nivelul recomandărilor, doar puțin peste 20% dintre adulți și 30% dintre copii consumă 2-3 porții de legume sau fructe pe zi, fructele fiind mai populare la toate grupele de vârstă studiate. Din pacate, 27% dintre adulți nu consumă legume zilnic, procent care se reflectă și la copiii peste 10 ani, în rândul cărora 32% nu consumă zilnic legume.

6 din 10 români consideră că NutriPorția îi poate ajuta să aibă mese mai echilibrate nutrițional. NutriPorția este mai mult decât o farfurie, este o metodă nutrițională care te ghidează spre proporțiile potrivite din fiecare grupă de alimente pentru principalele mese ale zilei. Interiorul farfuriei e împărțit în 3 părți care te ghidează astfel încât jumătate din farfuria să fie acoperită de legume și verdețuri, un sfert - de alimente bogate în proteine, iar un sfert - de cereale/paste/orez și alte surse de carbohidrați.

Citeste si:
Nestlé și Danone vor încetini creșterea prețurilor după ani de scumpiri puternice
Nestlé și Danone vor încetini creșterea prețurilor după ani de scumpiri puternice

Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestle s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani companii a plantat 75.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  [Studiu Nestlé] 32% dintre români nu consumă zilnic legume