Lectură de 5 minute

07 Apr 2023 - Știri și Noutăți

Studiu│Gulii sau carne de rață? Care sunt preferințele românilor în materie de mâncare

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Românii mănâncă tot mai variat și mai echilibrat, potrivit datelor din aplicația Act for Good de la Carrefour. Cele mai recente date arată diversitatea gusturilor pe regiuni, dar și preferințele bucureștenilor în funcție de sectoarele în care locuiesc. 

Sursa foto: Pixabay

Ce au în comun guliile, macarons și carnea de rață? Figurează toate în topul preferințelor de consum ale românilor, pe regiuni, în anul 2022. Datele obținute din platforma Act for Good de la Carrefour, la doi ani de la lansare, arată că gusturile și preferințele consumatorilor în materie de mâncare evoluează din ce în ce mai mult spre diversitate și echilibru.

Astfel, nu este exclus ca primăvara aceasta unii români să sărbătorească un Paște inedit, cu note neconvenționale. Preparatele tradiționale precum drobul, friptura de miel, ouăle sau pasca ar putea fi însoțite de alternative mai exotice.

Ce alimente preferă românii

  • Pentru locuitorii din Iași, pepenele verde, clementinele și tonul la conservă au fost la mare căutare în 2022 și s-au consumat în cantitate dublă față de oricare alt județ.
  • Constănțenii au optat pentru ridichi negre românești și carne de rață, în timp ce, la capătul opus al țării, bihorenii au preferat căpșunele, guliile (cu 40% mai mult decât oriunde altundeva în țară) și cuscus-ul, ultimele două alimente fiind mai puțin întâlnite în bucătăria românească.
  • Midiile din Marea Neagră au fost vedetele coșului de cumpărături al brașovenilor, iar Buzăul s-a clasat pe primul loc la consumul de ceai negru.
  • Și, deși sunt vecini, românii din Galați și Brăila au preferințe complet diferite când vine vorba de desert.
  • Ieșenii au fost campioni la macarons, în timp ce toți ceilalți au rămas fideli preparatelor tradiționale românești, cumpărând în număr record gogoși simple cu sau fără zahăr.


În București, statisticile sunt segmentate pe fiecare sector în parte

Din topul AFG reiese că sectorul 1 este fruntaș la zmeură și lapte bio, iar sectorul 2 la pâinea pave. Totuși, în aceste două zone, oamenii împărtășesc o pasiune comună pentru fructele de mare, respectiv caracatița (sector 1) și tentaculele de calamar (sectorul 2).

Nici sectorul 3 nu se ferește de fructele de mare, de data aceasta de proveniență locală, și se poate lăuda cu cifre record la consumul de midii din Marea Neagră. Cu toate acestea, cei mai mulți români din sectorul 3 au căutat să-și satisfacă pofta de prospețime prin cantități generoase de baby spanac.

Sectorul 4 a preferat produsele de brutărie-patiserie, dovada fiind că se află în fruntea clasamentului la cumpărăturile de focaccia cu roșii, dar și la cea cu cașcaval.

Nu în cele din urmă, sectoarele 5 și 6 pot oricând să se așeze împreună la masă, pentru că gusturile lor se completează perfect - unii preferă brânza gouda (sector 5), alții strugurii albi (sector 6).

Dacă analizăm comportamentul la cumpărături în ansamblu, vedem că, dincolo de diferențe punctuale, atracția pentru sortimentația bio a crescut în rândul consumatorilor; dovadă stau cele peste 2 milioane de fructe și legume bio achiziționate prin intermediul aplicației.

Citeste si:
19 magazine Cora vor deveni Carrefour până la finalul lui 2024: unitățile nu vor fi închise pe perioada rebrandingului
19 magazine Cora vor deveni Carrefour până la finalul lui 2024: unitățile nu vor fi închise pe perioada rebrandingului

Și marca proprie Carrefour, Drag de România, unde produsele provin în proporție de 100% de la producători locali, a fost în topul preferințelor, în special categoria mezelurilor.

Tot la capitolul de produse autohtone, Act for Good ne arată că în 2022 românii au deschis și savurat peste 1,5 milioane de sticle cu vin românesc; 100.000 dintre acestea sunt din programul Carrefour Deschidem Vinul Românesc, care vine cu o ofertă de zeci de sortimente de vin de la crame locale (creștere cu 131% pentru vin alb și 116% pentru vin roșu).

S-au cumpărat prin intermediul Act for Good 300.000 de kilograme de roșii românești și s-a evidențiat un apetit crescut și pentru stridii și midii (cu 247% mai mult versus 2021).

Mai multe tendințe de consum vor putea fi analizate pe măsură ce tot mai mulți români se vor alătura comunității AFG, care numără în prezent 1,5 milioane de utilizatori activi ai aplicației, anul 2022 aducând o creștere de 69% a numărului de utilizatori față de 2021.

Ce este programul Act for Good

Programul Act for Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de cumpărături, atât în magazinele fizice, cât și online, este recompensată cu puncte de fidelitate, pe care utilizatorii le pot transforma în fapte bune pentru comunitate sau reduceri și oferte speciale. Astfel, aplicația Carrefour este un hub digital pentru ca toți clienții să se bucure de cumpărături responsabile, rapide și cu impact pozitiv.

Utilizatorii Act for Good economisesc bani la cumpărături prin intermediul aplicației, având parte de reduceri de până la 50% la o gamă extinsă de produse. Prin scanarea aplicației la casele de marcat sau introducerea codului AFG în cazul cumpărăturilor online prin carrefour.ro sau Bringo, fiecare achiziție se transformă în puncte de fidelitate Act for Good.

Un punct se traduce prin 20 de lei cheltuiți. Ele sunt centralizate automat în aplicație și pot fi folosite ulterior ca monedă de schimb pentru extra-reduceri, deblocarea de vouchere sau experiențe unice, precum prânzul într-un loc deosebit sau o degustare de vin la cramele din programul Deschidem Vinul Românesc.

Libertatea de alegere se manifestă și în varietatea de ONG-uri susținute, deoarece punctele pot fi redirecționate de clienți către cauzele cu care simt că rezonează. Punct cu punct, în 2 ani s-au strâns 300.000 de donații și au fost sprijinite 24 de ONG-uri partenere.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Studiu│Gulii sau carne de rață? Care sunt preferințele românilor în materie de mâncare