Lectură de 2 minute

24 Oct 2022 - Știri și Noutăți

Studiu Glami.ro: Scade numărul românilor care vor să cumpere haine noi cu ocazia Black Friday

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

În acest an, doar 67% dintre consumatori mai doresc să-și îmbogățească garderoba cu articole la preț redus cu ocazia Black Friday, spre deosebire de 2021, când procentul era de 75%.

Sursa foto: unsplash.com

Black Friday este, fără îndoială, unul dintre cele mai așteptate momente ale anului când vine vorba de cumpărăturile online – și nu numai. Noul studiu realizat de www.glami.ro, cea mai mare platformă de descoperire a modei din România, arată că s-a modificat și ponderea persoanelor care nu au încă idee dacă își vor cumpăra haine sau nu cu acest prilej: de la 16% la 25%. Această situație reprezintă o oportunitate pentru magazinele online de a convinge cumpărătorii prin promoții relevante.

Cumpărăturile impulsive, pe val

Cumpărăturile impulsive sunt înfloritoare, deși contextul actual le descurajează. 48% dintre români spun că nu își vor planifica achizițiile în avans, dar vor căuta cele mai bune oferte în această vânătoare a reducerilor.

Rezultatele sunt interesante și când atenția se îndreaptă asupra bugetului. 38% vor cheltui între 250-500 de lei, 22% vor avea un interval de 500-1.000 de lei, iar 19% nu s-au hotărât încă.

Cu o sumă de până la 500 de lei pentru achizițiile online de Black Friday, România se plasează pe locul doi în Europa.

În același timp, 40% dintre unguri nu vor depăși pragul de 100 de euro pentru comenzile de Black Friday, în timp ce bulgarii (32% vor cheltui până la 100 de euro pentru cumpărăturile lor de Black Friday).

Obiceiuri de consum

În ultimii trei ani, comportamentul consumatorilor s-a schimbat foarte mult. Clienții s-au familiarizat cu procesul de achiziție online, considerându-l mai convenabil decât cel offline. 54% dintre respondenți au spus că nu s-ar simți confortabil la cumpărături în magazinele fizice în perioada Black Friday, iar dacă ar observa o supraaglomerare, ar pleca.

Studiul face parte din Fashion (Re)search, proiect ce analizează periodic tendințele pieței. Datele au fost colectate printr-un chestionar, în perioada 4-18 septembrie, deschis tuturor vizitatorilor platformei, cu peste 4.900 de respondenți. Sondajul observă, monitorizează și înregistrează tendințele actuale din 9 țări.

GLAMI România a fost lansată în iunie 2017. Platforma online de fashion are peste 300 de magazine partenere înregistrate pe www.glami.ro și peste 1 milion de produse de la aproape 12.000 de branduri.

Citeste si:
Mai mult de 60% din români găsesc haine mai ieftine online cu ajutorul inteligenței artificiale
Mai mult de 60% din români găsesc haine mai ieftine online cu ajutorul inteligenței artificiale

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Studiu Glami.ro: Scade numărul românilor care vor să cumpere haine noi cu ocazia Black Friday