Lectură de 3 minute

15 Dec 2020 - Știri și Noutăți

Studiu: De sărbători, 59% dintre europeni vor cumpăra cadouri de Crăciun de la producători locali, pentru redresarea comunităților

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Consumatorii vor dedica mai mult timp și efort cadourilor de Crăciun din acest an - 77% dintre europeni spun că 2020 este anul care le-a amintit care sunt lucrurile cu adevărat importante în viață și 65% își propun să ofere cadouri cu însemnătate, potrivit unui studiu Mastercard.

În timp ce 58% dintre consumatori declară că vor restrânge bugetul alocat, după un an cu multe provocări, mai mult de jumătate (51%) spun că vor face cadouri mai personalizate, iar 45% vor investi mai mult timp în a le alege sau a le confecționa. Aproape jumătate (48%) dintre europeni au cumpărat cadouri pentru a susține o cauză: 1 din 5 (18%) au cumpărat produse pentru a sprijini o asociație caritabilă, 17% au achiziționat cadouri care susțin adopția animalelor de companie, iar 14% au făcut donații direct către o asociație, în numele cuiva. În plus, 19% au declarat că au cumpărat felicitări de Crăciun caritabile anul acesta.

Provocările aduse de 2020 i-au făcut pe oameni să fie mult mai grijulii în fiecare zi, chiar și față de cei pe care nu îi cunosc, iar 17% afirmă că au cumpărat cadouri pentru un străin, în semn de susținere pentru cei nevoiași, după un an dificil.

De asemenea, europenii sunt mult mai atenți și la magazinele de unde cumpără în acest an. Jumătate au declarat că, prin intermediul cadourilor de Crăciun, au putut contribui cu ceva pentru comunitate. Astfel, 59% au cumpărat de la producători locali pentru a ajuta la redresarea comunității, 44% au cumpărat felicitări de Crăciun de la mici afaceri locale, 61% vor cumpăra alimentele și băuturile pentru masa de Crăciun de la un magazin local, iar 27% au rezervat o masă pentru cina de Crăciun la un restaurant independent din cartierul în care locuiesc.

CITEȘTE aici recomandări de cadouri handmane și sustenabile de la producătorii din România sau despre importanța susținerii afacerilor locale afectate de pandemie

„Pentru mulți dintre noi, Crăciunul va arăta, fără îndoială, foarte diferit în acest an. Sezonul Sărbătorilor de iarnă a fost dintotdeauna o ocazie pentru cumpărături, însă, odată cu provocările din 2020, este emoționat faptul că europenii aleg să dedice mai mult timp, efort și valoare personală cadourilor de Crăciun”, a declarat Mark Barnett, Președintele Mastercard Europe. „Micile afaceri reprezintă coloana vertebrală a economiei europene, așa că achizițiile locale vor face o mare diferență anul acesta, atât pentru comunitate, cât și pentru întreaga economie.”

TOP 10 cadouri conform studiului Mastercard:

  1. Coșuri cu produse artizanale (38%)
  2. Cadouri pentru relaxare (37%)
  3. Fotografii înrămate sau albume (35%)
  4. Experiențe oferite drept cadou, pentru a petrece mai mult timp împreună (32%)
  5. Decorațiuni personalizate (26%)
  6. Set de haine pentru cupluri (23%)
  7. Lumânări handmade (16%)
  8. O ilustrație sau un desen (15%)
  9. O poezie sau o poveste scrisă de cel care o dăruiește (12%)
  10. Jocuri de societate realizate în casă (11%)

Studiul a fost realizat cu ajutorul companiei de cercetare Fly Research, în noiembrie 2020, și a cuprins un eșantion de 16.000 respondenți adulți din 15 țări europene.Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăți și acoperă peste 210 țări și teritorii.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Studiu: De sărbători, 59% dintre europeni vor cumpăra cadouri de Crăciun de la producători locali, pentru redresarea comunităților