Lectură de 2 minute

09 Jun 2023 - Știri și Noutăți

Studiu Danone: 30% dintre români consumă regulat produse pe bază de plante

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Danone România anunță noi rezultate cu privire la studiul despre interesul și comportamentul de consum al românilor, în privința produselor pe bază de plante și dietă flexitariană. Potrivit celor mai recente date ale studiului, 85% dintre consumatorii de carne la nivel național includ produse din carne în mesele lor fie zilnic, fie de câteva ori pe săptămână.  Cu toate acestea, deși carnea rămâne un aliment de bază în meniurile românilor, interesul pentru o alimentație bazată pe un consum mai mare de produse pe bază de plante s-a triplat în ultimul an. Astfel, 30% dintre români consumă regulat produse pe bază de plante, 10% dintre aceștia aproape în fiecare zi. 

Sursa foto: Pixabay.com

Categoria produselor pe bază de plante se bucură de o creștere constantă în ultimii ani pe piața locală, evoluția fiind determinată de maximizarea beneficiilor pentru sănătate ale unei diete pe bază de plante. Conform analizei Danone România, 41% dintre români consideră că produsele pe bază de plante sunt benefice pentru sănătate, în timp ce 20% achiziționează astfel de produse pentru gustul lor, iar 13% iau în calcul mediul înconjurător.
Preferințele alimentare ale românilor

83% dintre participanții la studiu consideră că ar putea adăuga în meniul lor și alternative fără carne din motive de sănătate, în timp ce 30% din populație consumă produse pe bază de plante în mod regulat, iar 32% în mod ocazional. Consumul săptămânal de produse pe bază de plante este mai ridicat în rândul grupei de vârstă 18 și 25 de ani (43% din categoria de vârstă având un consum săptămânal). Pentru a răspunde cerinței de produse pe bază de plante, din portofoliul Danone face parte și brandul Alpro, care oferă consumatorilor români o varietate de produse vegetale, de la băuturi, produse fermentate, creme de gătit până la deserturi.

În continuare, când achiziționează un produs, 6 din 10 consumatori români iau în considerare impactul asupra mediului.

Conform studiului Danone, 20% dintre români se consideră flexitarieni. Dintre aceștia, termenul de flexitarian este asociat în proporție de 59% cu mâncatul sănătos, iar 12% din același eșantion, cu înlocuirea ocazională a produselor de origine animală, prin sortimente bazate pe plante.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Studiu Danone: 30% dintre români consumă regulat produse pe bază de plante