Categoria produselor pe bază de plante se bucură de o creștere constantă în ultimii ani pe piața locală, evoluția fiind determinată de maximizarea beneficiilor pentru sănătate ale unei diete pe bază de plante. Conform analizei Danone România, 41% dintre români consideră că produsele pe bază de plante sunt benefice pentru sănătate, în timp ce 20% achiziționează astfel de produse pentru gustul lor, iar 13% iau în calcul mediul înconjurător.
Preferințele alimentare ale românilor
83% dintre participanții la studiu consideră că ar putea adăuga în meniul lor și alternative fără carne din motive de sănătate, în timp ce 30% din populație consumă produse pe bază de plante în mod regulat, iar 32% în mod ocazional. Consumul săptămânal de produse pe bază de plante este mai ridicat în rândul grupei de vârstă 18 și 25 de ani (43% din categoria de vârstă având un consum săptămânal). Pentru a răspunde cerinței de produse pe bază de plante, din portofoliul Danone face parte și brandul Alpro, care oferă consumatorilor români o varietate de produse vegetale, de la băuturi, produse fermentate, creme de gătit până la deserturi.
În continuare, când achiziționează un produs, 6 din 10 consumatori români iau în considerare impactul asupra mediului.
Conform studiului Danone, 20% dintre români se consideră flexitarieni. Dintre aceștia, termenul de flexitarian este asociat în proporție de 59% cu mâncatul sănătos, iar 12% din același eșantion, cu înlocuirea ocazională a produselor de origine animală, prin sortimente bazate pe plante.