Lectură de 2 minute

12 Feb 2024 - Știri și Noutăți

STUDIU: Cât de mult și-au schimbat românii obiceiurile de cumpărare în perioada sărbătorilor 

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Brand Management, companie de indoor advertising din România, a anunțat rezultatele unui studiu realizat în perioada decembrie 2023 – ianuarie 2024, privind comportamentul de cheltuire al românilor în mall-uri, cu ocazia sărbătorilor de iarnă.

Sursa foto: Shutterstock

Conform studiului, traficul în mall-uri a crescut cu 17,3% în decembrie 2023, comparativ cu anul trecut. Acest lucru se datorează, în principal, faptului că anul acesta românii nu s-au mai concentrat pe a pleca în vacanțe, așa cum s-a întâmplat în anii trecuți, post-pandemie. Aceștia au preferat iarna aceasta să rămână în țară și să-și petreacă timpul liber cu familia și în centrele comerciale.

În ceea ce privește categoriile de produse cumpărate, cele mai populare au fost hainele (35%), bijuteriile și parfumurile (25%) și jucăriile (25%). De asemenea, a crescut semnificativ interesul pentru produsele electronice și electrocasnice (15%).

Timpul petrecut în mall-uri a crescut cu 40% în decembrie 2023, comparativ cu restul anului, adică de la 2 ore per vizită, în medie, la aproape 3 ore. Acest lucru se datorează, în principal, faptului că românii au avut mai mult timp liber la dispoziție.

Bărbații au cumpărat mai multe cadouri

Studiul a constatat, de asemenea, că bărbații au cumpărat mai multe cadouri, în timp ce femeile au petrecut mai mult timp în mall. Și dacă anul trecut studiile arătau că domnii cheltuie cu 10% mai mult decât doamnele, iată că tendințele s-au păstrat și de sărbători, cu mențiunea că suma cheltuită într-o vizită la mall a crescut și ea cu 20%, astfel că în luna decembrie bărbații au cheltuit, în medie, 362 lei versus 330, cât cheltuie femeile. Acest lucru se datorează, în principal, creșterii traficului dar și a prețurilor produselor.

Compania Brand Management este prezentă în peste 150 de locații din România - Mall-uri, Hypermarket-uri și Business Centers - din primele 20 cele mai importante orașe. Compania asigură expunerea campaniilor indoor advertising în fața a peste 110 milioane de vizite pe lună, contorizate și comunicate de locații.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  STUDIU: Cât de mult și-au schimbat românii obiceiurile de cumpărare în perioada sărbătorilor