Lectură de 3 minute

27 Jul 2023 - Știri și Noutăți

Studiu ASE și Penny: care sunt cele mai exportate produse din România

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

PENNY și Academia de Studii Economice București anunță rezultatele studiului despre dezvoltarea unor soluții locale de business în domeniile agriculturii și producției bunurilor de larg consum, derulat în cadrul proiectului 3RO. Obiectul studiului a fost acela de a identifica soluții eficiente pentru dezvoltarea producției de bunuri 3RO – cu ingredientul din România, procesate și ambalate în țara noastră, cu scopul final de a susține economia românească. 

Sursa foto: PENNY

Principalele concluzii ale studiului:

  • Atât valoarea exporturilor, cât și a importurilor de produse agroalimentare, au avut o creștere constantă în ultimii 10 ani. Excepție face anul 2020, când valoarea exporturilor a fost mai scăzută decât în anul anterior.
  • Începând cu anul 2015, valoarea importurilor de produse agroalimentare o depășește pe cea a exporturilor, conducând la trecerea pe deficit a balanței comerciale.
  • În perioada 2013-2019, ponderea medie a exporturilor de produse agroalimentare din totalul exporturilor României a fost de 10,45%. Odată cu anul 2020, importanța lor a crescut ajungând să reprezinte 13% din totalul exporturilor românești.
  • Topul celor mai exportate produse a rămas neschimbat în ultimii 10 ani. Principala grupă de produse exportate e reprezentată de produsele vegetale (56,3% din totalul exporturilor de produse agroalimentare în anul 2022), urmată de grupa Produselor alimentare, băuturi și tutun (28,7%), Animale vii și produse animale (9,6%) și Grăsimi și uleiuri animale sau vegetale (5,4%).
  • În perioada 2013-2019, ponderea medie a importurilor de produse agroalimentare din totalul importurilor României a fost de 9,46%. Se observă o creștere a ponderii importurilor începând cu anul 2020, când au reprezentat 11,09% din totalul importurilor, urmate de o ușoară scădere, astfel că în anul 2022 valoarea importurilor a fost de 10,52% din total.
  • Dacă ne uităm la distribuția pe grupe de produse, topul celor mai importate produse a rămas neschimbat în ultimii 10 ani, însă diferă de cel al exporturilor. Principalele importuri sunt din grupa Produselor alimentare, băuturi și tutun (41,7% din totalul produselor agroalimentare importate în anul 2022), urmată de Produse vegetale (33%) și Animale vii și produse animale (21,75%).
  • Cele mai mari deficite comerciale sunt înregistrate pentru subgrupele Carne și măruntaie comestibile (deficit de 0,98 mld. euro în anul 2022, de 3,8 ori mai mare decât în urmă cu 10 ani), Fructe comestibile (0,73 mld. euro, de 3,34 ori mai mare decât în anul 2013) și Lapte și produse lactate (0,72 mld. euro, de 4,85 ori mai mare decât în urmă cu 10 ani).

În acest moment, peste 800 de produse 3RO sunt disponibile în magazinele PENNY din toată țara. Retailerul continuă demersurile pentru a crește acest număr și pentru a atinge ținta de 60%. 3RO este un proiect prin care PENNY își propune, alături de consumatori, să contribuie la o societate de 3 ori mai bună pentru toți românii și pentru generațiile viitoare.

PENNY este un concept al grupului german REWE și unul dintre retailerii din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 346 magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 6.500 de angajați.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Studiu ASE și Penny: care sunt cele mai exportate produse din România