Lectură de 3 minute

22 Sep 2021 - Știri și Noutăți

Studiu: 75% din români sunt dispuși să plătească mai mult pentru carnea de la țară

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Peste 90% dintre români integrează carnea și preparatele din carne în meniul lor zilnic și săptămânal, arată datele unui sondaj realizat de cooperativa țărănească digitală Obor21.ro. Aproape 70% preferă să cumpere carne proaspătă, iar un român din patru consideră carnea de vită mai prietenoasă pentru sănătate. Mai mult, pentru a se asigura că achiziționează carne din surse sigure și cu o trasabilitate clară, majoritatea românilor sunt dispuși să plătească cu până la 30% mai mult.

Românii preferă să consume carnea la prânz (42%), în weekend (17%) sau oricând au ocazia (23%) , iar cei mai mulți o preferă gătită la grătar (26%) sau la cuptor (23%). În topul consumului se află carnea de pasăre, de porc, respectiv de vită. 25% dintre români consideră carnea de vită mai prietenoasă pentru sănătate decât cea de porc, fiind întrecută la acest capitol doar de carnea de pui, considerată mai sănătoasă de jumătate dintre respondenți.

Peste 45% dintre clienții Obor21.ro preferă carnea de vită, iar printre bucățile cele mai populare se numără antricotul, T-bone, mușchiul și picanha, cerută în special de clienți expați. De asemenea, cei care comandă carne de caprine și/sau ovine, preferă cotletele de berbecuț și mușchiul de capră, iar în topul specialităților comandate se află cârnații și oasele cu măduvă, a precizat Florian Mateiță, fondator Obor21.ro.

Comenzi mai mici, dar mai dese

Cei mai mulți achiziționează carne de la supermarket, însă peste o treime preferă băcăniile și magazinele specializate, online sau offline, 19% cumpără de la surse private (de la țărani), iar 7% de la ferme. Atunci când cumpără carne de la țară, indiferent că este de la ferme, persoane fizice sau magazine specializate, aproape jumătate aleg carnea proaspătă, nu congelată, de preferință în bucăți mici.

Proveniența și trasabilitatea produselor reprezintă de asemenea factori importanți în decizia de achiziție a cărnii și preparatelor din carne de la țară. Datele sondajului susțin acest lucru, 25% dintre respondenți declarând că își doresc informații clare despre proveniență, respectiv verificarea cărnii de către veterinar.

„Anul acesta a adus o schimbare în comportamentul de achiziție al clientului nostru. Acesta a optimizat permanent coșul de cumpărături, în funcție de sezonalitate, dar și de capacitatea sa de consum, preferând comenzile variate, mai dese, în detrimentul celor care ar presupune congelarea produselor. Astfel, printre cele mai comandate produse ale clienților recurenți se numără cele de zahana și specialitățile, frecvența comenzilor acestora nefiind afectată de sezonalitate”, a mai explicat fondatorul Obor21.ro.

Bugetul alocat pentru produse din carne

Sondajul comandat de Obor21.ro a arătat și că românii sunt dispuși să plătească mai mult pentru a beneficia de avantajele produselor cu proveniență sigură și o calitate ridicată. Aproape 70% preferă carnea proaspătă, cu un procent mai ridicat în cazul Bucureștiului, iar acesta este un argument suplimentar pentru a aloca un buget mai mare cumpărăturilor din această categorie. Astfel, jumătate dintre respondenți ar plăti cu până la 20% mai mult față de prețul de supermarket pentru carnea proaspătă de la țară, iar 25% sunt dispuși să plătească chiar și mai mult.

Numărul mediu de produse comandate pe Obor21.ro este de 5, în timp ce media comenzii din perspectiva valorică este de 235 de lei.

Citeste si:
Producătorul de carne de pui Transavia a bugetat investiții de peste 50 de milioane de euro, în 2024. Ce va face cu banii
Producătorul de carne de pui Transavia a bugetat investiții de peste 50 de milioane de euro, în 2024. Ce va face cu banii

„Ne așteptăm ca finalul de an să aducă o creștere de 30% în cerere, atât în vânzările directe, prin platforma online proprie, cât și prin partenerii noștri, băcănii și magazine specializate, inclusiv HoReCa, cu care am extins colaborarea în această vară. Există o tendință tot mai clară de a consuma produse de o calitate superioară, cu etichetă curată, iar acest lucru se observă și în procentul de clienți noi care crește constant”, a mai precizat Florian Mateiță.

Sondajul Obor21.ro a fost realizat online, la nivel național, în august 2021. Au participat 840 de respondenți, 54% femei și 46% bărbați, 60% cu venituri medii și peste medie.

Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia și Florian Mateiță, cu o investiție inițială de peste 80.000 euro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Studiu: 75% din români sunt dispuși să plătească mai mult pentru carnea de la țară